Medicinsk sekreterare
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Falköping
2021-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2023-02-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.
Beskrivning
Vårdadministrativa enheten inom verksamhetsområde K2 ger administrativ service åt Kirurg- och
urologmottagningen, palliativa enheten, onkologmottagningen samt kirurgiska vårdavdelningar i Skövde, Lidköping och Falköping.
I Lidköping ges även administrativ service till akutmottagningen.
Din placering blir företrädesvis i Falköping, men vi jobbar som en enhet varför journalskrivning "över gränserna" ingår.
Publiceringsdatum2021-11-23Dina arbetsuppgifterSom medicinsk sekreterare arbetar du bland annat med medicinsk dokumentation, posthantering, remisshantering, registreringar i vårt patientadministrativa system etc. Arbetet är omväxlande och du ges möjlighet att arbeta såväl självständigt som i team. Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och hjälper varandra inom alla specialiteter på K2, framförallt med dokumentation. Du kommer även att vara en viktig del i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Vi värdesätter också ditt egna driv och utvecklingsfokus.
KvalifikationerVi söker dig som har KY- eller UH-utbildning till medicinsk sekreterare eller motsvarande, med goda kunskaper i svenska språket. Vi ser att du är en van användare av olika IT-verktyg, gärna journalsystemet Melior och Elvis.
Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, strukturerad, flexibel, ansvarskännande, har god servicekänsla och som har lätt att samarbeta med andra människor. Vi värdesätter även nytänkande, kreativitet och att du är öppen för förändringar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/7628".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Skaraborgs Sjukhus, Område Kirurgi, K2, Förvaltningspersonal
Kontakt Helena Andersson, Enhetschef
0500 47 82 79 Jobbnummer 6127412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.