Medarbetare till Kundtjänst
Rederi AB Transatlantic / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rederi AB Transatlantic i Göteborg,
Tjörn,
Västerås eller i
hela Sverige Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Bolaget har cirka 800 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till MSEK 3 274. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i tre divisioner; Bulk, Container och RoRo. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm,
segment Small Cap.
www.rabt.seTransAtlantic Customer Service Center i Göteborg är en viktig central funktion som ansvarar för leveransen av våra tjänster inom Container och RoRo. Kundnöjdhet är ett ledord och det huvudsakliga målet består i att säkerställa att TransAtlantics kvalité på servicen är den utlovade - hela vägen från beställning till faktura. Gruppen arbetar i nära dialog med kunderna, den egna säljorganisationen och övriga interna och externa funktioner som deltar i leveransen. Teamet arbetar aktivt och utåtriktat med våra kunder i Sverige, Storbritannien, Polen och Finland.
Vi gör en nu en större omstrukturering som syftar till att expandera försäljningsavdelningen och öka fokus på våra kunders behov av transport- och logistiklösningar. I detta ingår att stärka teamet för kundsupport på Lindholmen i Göteborg med flera Customer Service Coordinators. Det finns gruppgemensamma uppgifter men också mycket utrymme för eget kundansvar och initiativtagande. Vi välkomnar driftiga personer med vinnande
personlighet - som vill mer. Goda utvecklingsmöjligheter finns.
Dagligt ansvar
• Ordermottagande, bokning och leveransbevakning
• Fakturering
• Avvikelsehantering, reklamationer
• Tullärenden, import och export
• Sammanställning av statistik, nyckeltal och uppföljning desamma
• Säljsupport
• Telefonförsäljning, merförsäljning
• Kundvård
• Kostnadskontroll
Din Bakgrund och Kvalifikationer
• Du har en relevant eftergymnasial vidareutbildning, såsom logistik eller shipping och/eller 3-5 års erfarenhet av spedition/logistik
• Du har tidigare också arbetat med customer service, kundvård och/eller innesälj
• Du har goda kunskaper i Office-paketet, och gärna mer avancerade kunskaper i Excel
• Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Har du goda kunskaper i ett tredje språk (polska/finska) är det ett plus
• Du är strukturerad och driftig
• Du är uppfinningsrik och lösningsorienterad
• Du har en utåtriktad, positiv attityd och tycker om att arbeta med människor
Placering på vårt huvudkontor i Göteborg.
Publiceringsdatum2013-06-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-14
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@rabt.seKontaktBritta Stolt, 031-763 2300
Sara Markenborg 076-146 66 07.
FöretagRederi AB Transatlantic
AdressRederi AB Transatlantic
40271 GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7632300
Faxnummer: 031-7632370
Jobbnummer 1576096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.