Medarbetare Till Backoffice På Customer Experience, Ikea Borläng
Ikea Svenska Försäljnings AB / Kundservicejobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ikea Svenska Försäljnings AB i Borlänge,
Gävle,
Västerås,
Örebro,
Uppsala eller i
hela Sverige Vem är du
Är du en person som gillar problemlösning, har en god samarbetsförmåga och brinner för service? Nu söker vi på IKEA Borlänge medarbetare till Backoffice på Customer Experience.
Nu söker vi en driven person som inte är rädd för utmaningar, som kommer att bemanna Kundservice, kassan och lekrummet Småland, men även vara en del av vårt backofficeteam på varuhuset.
På Kundservice möter du bland annat kunder som ångrat sig och vill göra en retur, är missnöjda och vill ha hjälp med montering. Vi söker dig som vill bidra till att utveckla verksamheten genom att säkra en smidig eftermarknadsprocess som leder till nöjda och återkommande kunder; både på plats i varuhuset och även via mail eller telefon.
För att trivas med att arbeta backoffice är du en person som tycker om att arbeta med problemlösning och produktkvalitet. Du är professionell, driven och har en god och utpräglad servicekänsla. Det är av särskild vikt att du kan hantera samtal med människor i utsatta och svåra situationer och även förstår vikten av alltid använda sig av en klar kommunikation. Det som gör Backofficerollen spännande är att du varje dag möter nya kunder med nya ärenden. Vi kan erbjuda dig en miljö där du lär dig nya saker där du får möjlighet att se till att våra kunder får en positiv upplevelse när de besöker oss. Vi tror på varje människas förmåga att själv kunna ta ansvar för sin egen utveckling med målet att skapa en bättre vardag för de många människorna.
Det är meriterande om du har arbetat inom kundservice tidigare, och vi vill att du har goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.
En dag I ditt liv med oss
Customer Experience övergripande mål är att skapa en kundupplevelse i världsklass, oavsett om kunden väljer att besöka oss fysiskt i varuhuset eller online. Inom Customer Experience på IKEA Borlänge är vi idag 26 anställda på de olika avdelningarna Kundservice, Kassan, Varuutlämning, Entrén & lekrummet Småland. Det är du som möter kunden i entrén, välkomnar dem till varuhuset och svarar på frågor. Det är även du som avrundar kundens besök i kassan. Där jobbar du som kassavärd och är behjälplig med att genomföra kundens köp!
I Backofficerollen har du, tillsammans med ditt team, hand om de kundärenden som kräver lite mer tid. Det kan handla om exempelvis reklamationer, garantiärenden och leveransavvikelser. Vi möter våra kunder på ett förtroendeingivande sätt, där vi ser till att kunderna alltid trivs och får en positiv och lyckad shoppingupplevelse hos oss.
Den här rollen innebär även att du arbetar på kundservice och varuutlämningen. Här hanterar vi byten och återköp, kundärenden och lämnar ut ordrar till kunder.
Sist men inte minst så har vi lekrummet Småland! Barnens höjdpunkt! Du tar emot barnen, leker och har övergripande ansvar över avdelningen.
Tillsammans som ett team
Det är vi som möter våra kunder - i våra butiker och online. Vi har kunskap om IKEAs produktsortiment, lokala marknader och kundbehov och vi hittar kontinuerligt nya sätt att möta våra kunder för att maximera försäljning och lönsamhet. Tillsammans med tusentals kollegor runt hela världen är vi ett team med stor mångfald som arbetar för den fortsatta globala framgången för IKEA-konceptet - ett koncept som hjälper miljontals kunder skapa en bättre vardag!
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsten är ett vikariat på 80 % och löper från och med September 2022 fram till Mars 2023.
Varierande arbetstider: Dagtid, varannan helg och ca 2.5 kvällar i veckan.
Vad händer efter att jag har skickat in min ansökan?
Sista ansökningsdagen är den 14 juli men vi går igenom ansökningarna löpande. Intervjuer planerar att hållas vecka 29-30. Vi återkopplar till dig via mail så snart vi kan, men med hänvisning till semestertider kan det ta längre tid än vanligt att få återkoppling.
Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Martin Ehrling på
martin.ehrling@ingka.ikea.comVi ser fram emot att lära känna dig bättre. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-07-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressIKEA Svenska Försäljnings AB
Norra Backagatan 1
78170 Borlänge
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Ikea Svenska Försäljnings AB (org.nr 556074-7569)
Norra Backagatan 1 (
visa karta)
781 70 BORLÄNGE
Arbetsplats Ikea Borlänge
Jobbnummer 6790874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.