Medarbetare Support Ekonomi
NCC / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NCC i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda.
Medarbetare 1st line Support NCC Business Services
NBS, NCC Business Services, är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.
Rollen hos oss
Vi söker nu medarbetare till det nya teamet 1st Line Support hos NBS. Teamet är under uppbyggnad och kommer att bestå av 6 personer som ska hantera inkommande ärenden via e-mail (ärendehanteringssystem) och telefon.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har grundläggande kunskap av arbete med kundservice och support samt har en relevant erfarenhet och/eller utbildning.
Kunskaper inom supportarbete och att ha arbetat i ärendehanteringssystem är ett krav, kunskap gällande redovisning och bokföring är önskvärt.
Arbetet innebär dagliga kontakter och telefonsupport till NCCs interna och externa kunder och leverantörer, vilket kräver god förmåga att kommunicera i både tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Har du även kunskaper i annat nordiskt språk ser vi detta som mycket meriterande.
Dina egenskaper
Du brinner för support och service. Du är driven, ansvarstagande, noggrann, flexibel, nyfiken och har en vilja att lära dig mera. God samarbetsförmåga samt ett positivt och serviceinriktat sätt är andra viktiga egenskaper.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Hantera supportärenden inkommande både via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera och vidarebefordra förändringsönskemål
• Delta i tjänsteleverans enligt fördefinierade ramar
• Vidarebefordra ärenden som ej ska/kan lösas i Service Desk till relevant gruppering
• Uppdatera kunskapsdatabas och bygga egna kunskaper för att kunna förbättra personlig lösningsgrad
• Bidra med idéer för kontinuerligt förbättringsarbete
• Bidra till utveckling av supportarbetet och verktyg som används inom området
• Bidra till att utöka NBS kunskapsdatabas
• Bidra till att identifiera utbildningsbehov hos NBS kunder och anställda
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Helena Engbrink tel 070-2203667 alternativt HR-Partner Sanna Nurmi tel 076-7626009.Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2019-02-28.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-02-18ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNCC
AdressNCC
Vallgatan 3
17067 Solna
KontorsadressVallgatan 3
Jobbnummer 4618842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.