Medarbetare Leveransavdelningen

Logosol AB / Lagerjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logosol AB i Härnösand

Logosol i Härnösand söker:

Medarbetare Leveransavdelningen
Logosol är ett växande familjeföretag med försäljning i över 60 länder. Med en omsättning på ca 100 miljoner vill vi nu ytterligare stärka vår leveransavdelning som varje dag skickar ut produkter till hela världen. På leveransavdelningen blir du en viktig kugge för att säkerställa vår snabba service till kunder över hela världen. I Härnösand finns Logosols huvudkontor med cirka 35 anställda. Utöver det har vi dotterbolag och återförsäljare i länder som Tyskland, Norge, USA, Australien, Frankrike och UK. Det händer mycket på Logosol, med utveckling, marknadsföring och försäljning på en global marknad får vi en spännande och dynamisk arbetsplats med många språk och drivna medarbetare. Arbetsglädjen och gemenskapen i gruppen ger dig tryggheten att växa in i rollen och sedan fortsätta utvecklas.

Publiceringsdatum
2014-09-15

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på leveransavdelningen jobbar du med att effektivt hantera och administrera inkommande och utgående gods. Lastning, lossning, returer mm. Tempot är högt och stundtals fysiskt krävande. Det krävs att du ger allt när du är på jobbet. Du medverkar vid planering av utleveranser för både export och svenska marknaden. Du hanterar tullhandlingar och lär dig snabbt administrationen kring global export. Som medarbetare på leveransavdelningen jobbar du också med kundkontakter och orderadminstration i vår butik. Du uppskattar att träffa nya människor och tycker det är spännande med försäljning.
För att fungera bra på leveransavdelningen krävs det också att du har bra samarbetsförmåga och kan lösa problem tillsammans med dina arbetskamrater.

Erfarenhet och utbildning
Du har förmodligen jobbat något eller några år inom handel, lager eller logistik. Du har ett högt tempo i kroppen och mycket god datorvana. Du har lätt för att följa rutiner och brinner för att vara med och skapa nya effektivare arbetssätt. God erfarenhet av kundkontakter är en merit. Körkort och vana av att köra truck är meriterande. Hanterar du arbetsuppgifterna väl hoppas vi att du skall vilja fortsätta att utvecklas hos oss och successivt ta större ansvar.

Utöver sedvanligt personligtbrev och CV, vill vi att du besvarar följande frågor:
• Ge exempel på hur du löser problem i ditt arbete och jobbar mot uppsatta mål
• Ge exempel på din samarbetsförmåga
• Beskriv din livsstilskompetens - hälsa, personlig utveckling mm

Tjänsten är på heltid och Logosol tillämpar 6 månaders provanställning med start omgående.

För ytterligare information kontakta Pelle Dahlbom, chef för inköp & leverans på 0611-182 93 eller Anders Mattsson, teamledare leverans på 0611-59 90 50.

Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna idag. Dock senast 30/9. Ansökan görs via email till pelle@logosol.se

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: pelle@logosol.se

Företag
Logosol AB

Adress
Logosol AB
Fiskaregatan 2
87133 HÄRNÖSAND

Kontorsadress
Fiskaregatan 2

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0611-18285
Faxnummer: 0611-18289
E-postadress: ekonomi@logosol.se

Jobbnummer
1997532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logosol AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logosol AB: