Marknadsorienterad projektledare till AcadeMedia
Academedia Support AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
2020-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Marknadsorienterad projektledare till AcadeMedia" (publicerad 2021-02-05) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
AcadeMedias marknadsavdelning i Göteborg som stöttar koncernens 218 grund- och gymnasieskolor över hela Sverige behöver förstärkas med en marknadsorienterad projektledare. Som anställd hos oss kommer du att tillhöra ett drivet, kreativt och nyfiket team som består av marknadsansvariga, designers och koordinatorer. Vårt kontor är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation, men vi har hela Sverige som vårt arbetsfält.
Publiceringsdatum2020-11-20Om tjänstenI rollen som projektledare kommer du att bidra till att marknadsavdelningens prioriterade satsningar, kreativa produktion och stöd till verksamheterna förädlas. Projekten kommer att vara både av långsiktig karaktär och mer konkreta insatser som ex. planering och genomförande av ett event.
Tjänsten omfattar inget personalansvar och du rapporterar till marknadschefen för AcadeMedias grund- och gymnasieskolor. Räkna med uppskattningsvis 30 resdagar per år p.g.a. skolbesök, mässor och andra aktiviteter.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Planera, genomföra och analysera utvalda projekt.
• Budgetera och hantera den löpande uppföljningen.
• Leda kreativa processer.
• Resurs för övriga marknadsprocesser och aktiviteter.
• Agera som tf. marknadsansvarig vid behov.
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
Vi söker dig som lockas av att arbeta med marknadsföring i projektform. Du är skicklig på att strukturera och göra prioriteringar i ditt arbete, men besitter även en kreativ ådra. Vidare är du övertygande i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Din goda samarbetsförmåga gör att du har lätt att förstå och arbeta tillsammans med kollegor från olika delar av verksamheten. Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation/projektledning och flera års erfarenhet av liknande roller.
Så ansöker duSamtliga sökningar hanteras via vårt rekryteringssystem och inga ansökningar kommer att hanteras via mail. Vi avser kalla till intervjuer löpande varför vi håller annonsen öppen till dess att vår rekrytering är avslutad.
I samband med ansökan kommer du att få genomföra tre tester som ett led i vår urvalsprocess. Testerna tar uppskattningsvis 30-40 minuter att genomföra och du erhåller en länk till dessa via den mailadress du har angivit i ansökan. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Johanna Andersson via
johanna.andersson@academedia.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcadeMedia Support AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479),
http://www.academedia.se/ Arbetsplats AcadeMedia
Jobbnummer 5455722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.