Marknadskommunikatör digital kommunikation, Älvsjö

Hydroscand AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2025-04-29


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hydroscand AB i Stockholm, Sollentuna, Östhammar, Västerås, Arboga eller i hela Sverige

Är du en analytisk och kreativ person som brinner för digital kommunikation? Vill du arbeta både operativt och strategiskt på ett branschledande familjeföretag under expansion? Då kan det vara dig vi söker för att komplettera vår marknadsavdelning på huvudkontoret i Älvsjö!

Publiceringsdatum
2025-04-29

Dina arbetsuppgifter
Hydroscand är marknadsledande i Skandinavien inom slang och ledningskomponenter och finns idag i 20 länder globalt. I Sverige har vi närmare 80 butiker samt ett 90-tal servicebussar som rullar under varumärket SlangExpress.
Som marknadskommunikatör med fokus digital kommunikation på Hydroscand spelar du en viktig roll för företagets externa och interna kommunikation. Vår marknadsavdelning agerar stödfunktion för våra säljinsatser och levererar praktiska och långsiktiga marknadsföringsunderlag och kampanjer för att driva trafik till butik och e-handel samt öka vår synlighet på marknaden. Dina arbetsuppgifter är både operativa och strategiska där du både skapar och implementerar marknadsföringsinsatser samt ansvarar för analys, uppföljning och strategiska initiativ.
I rollen ingår följande arbetsuppgifter:
Skapa och implementera digitala marknadsföringskampanjer genom webb, e-post och sociala medier. Aktivt bidra till arbetet av SEO och SEM för att optimera synlighet och driva kvalificerad trafik till vår hemsida och våra filialer. Planera, kravställa och optimera SEM-kampanjer och arbeta med Lime CRM för att skapa riktade och personliga kampanjer
Säkerställa att organisationen är anpassad till aktuella verktyg och trender samt att projekt genomförs enligt fastställda krav och tidsramar genom ett nära samarbete med övriga kollegor
Analysera resultatet av digitala aktiviteter och kampanjer i Google Analytics samt utvärdera och justera kampanjer för att säkerställa att uppsatta mål nås och ROI drivs
Utveckla och optimera innehåll för att driva trafik, konverteringar och engagemang på våra digitala plattformar. Aktivt identifiera områden för förbättring inom våra digitala markandsföringskanaler och föreslå utvecklingsmöjligheter.
Rapportera nyckeltal och utveckla handlingsplaner för att optimera våra digitala strategier

Du kommer att tillhöra Hydroscands marknadsavdelning som idag består av en grafisk kommunikatör, en textkommunikatör och en marknadsassistent. Du kommer arbeta nära e-handel, vår säljorganisation, kundservice och våra filialer runt om i Sverige. Arbetet sker på plats på kontoret i Älvsjö.
Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt.
Din profil Vi söker dig som har en bakgrund som kombinerar både kreativt och tekniskt kunnande samt praktisk erfarenhet av att skapa innehåll på digitala plattformar. Du bör ha erfarenhet från liknande roller och känner dig trygg med att analysera resultat och dra slutsatser för att bidra med idéer och initiativ som stärker den digitala närvaron. Troligtvis har du en utbildning inom digital marknadsföring eller digital kommunikation.
För att lyckas i rollen bör du ha:
Några års erfarenhet från liknande roller där du samarbetat i team och med andra avdelningar såsom försäljning, butiksdrift och IT. Erfarenhet från liknande bransch och att arbeta B2B är högst meriterande
Erfarenhet av att använda verktyg som Google Analytics och sociala medier-plattformar, annonseringsverktyg såsom Google Ads och Facebook Ads samt CRM-verktyg, gärna Lime CRM och Dynamics 365 CRM
Kunskap i att optimera innehåll för sökmotorer och genomföra betalda kampanjer
Förmåga att skriva engagerande, målgruppsanpassat och SEO-vänligt innehåll.
Förmåga att analysera digitala kampanjers resultat och använda den informationen för att förbättra framtida strategier.

För att trivas i rollen och hos oss på Hydroscand bör du vara en flexibel lagspelare med förmåga att växla mellan operativa och strategiska uppgifter samt anpassa dig till förändrade prioriteringar. Du tar ansvar för både egna och teamets resultat, visar initiativ och engagemang, och bidrar till en ansvarstagande och positiv teamkultur.
Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Slätt (Marknads- och kundservicechef) på anna.slatt@hydroscand.se.
Sista ansökningsdag är den 14 april men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes).
Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.
För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hydroscand AB (org.nr 556130-7124), https://www.hydroscand.se

Arbetsplats
Hydroscand Sverige

Jobbnummer
9310650

Prenumerera på jobb från Hydroscand AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hydroscand AB: