Marknadsinriktad administratör omgående
Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet söker för kunds räkning en marknadsinriktad administratör på heltid. Vår kund tar fram lösningar för produktion och distribution av säkerhetsblad till kunder inom kemikaliebranschen. De erbjuder sina kunder en klar värdeökning genom kunskap, information och dokumentation för de som hanterar kemiska produkter. I dagsläget har de flera hundra kunder som dagligen använder deras system och uppnår stora ekonomiska besparingar i sitt arbete med avseende på hälsa, miljö och säkerhet.
Rollen som marknadsinriktad administratör är bred och varierande med allt från enkla uppgifter till mer avancerade göromål. Den innefattar uppgifter inom administration, ekonomi, support, växel samt marknadsföring och webbhantering. Du kommer bland annat att sköta leverantörskontakter och hantera allt från inkommande och utgående samtal/mail/post. Det är du som är den första kunden kommer i kontakt med och det är av stor vikt att du förmedlar ett gott första intryck. Den ekonomiska delen av jobbet innefattar faktura- och kontraktshantering likväl som du förväntas sköta löneadministration och diverse personaladministrativa frågor så som sjukfrånvaro och ledighetsansökningar. Då huvudkontoret ligger i Norge krävs det att du ska kunna samordna rutiner och vara redovisningsansvarig gentemot dem. Vad gäller Webbadministrationen så ska du delvis kunna uppdatera delar av hemsidan och administrera anmälningsformulär till kurser och seminarier. Övriga marknadsförande uppgifter som du förväntas ansvara för så som utskick, inbjudningar och kampanjer hanteras via säljstödssystemet Super Office. Du rapporterar till företagets VD.
Trivs du i en roll där du är lite av en spindel i nätet? Gillar du att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara rätt person för oss. Vi söker dig med bakgrund inom marknadsekonomi. Vi tror att du som lägst har en KY-utbildning inom området i grunden. All form av administrativ erfarenhet är meriterande, likaså serviceerfarenhet. Som person är du prestigelös och kan koka kaffe likväl som du inte räds för att ta dig an mer avancerade uppgifter. Du är bra på att ta folk och har ett utpräglat ordningssinne.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstid
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjliheter till rekrytering (anställning hos kund).
Publiceringsdatum2012-08-13Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-TD, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
Jobbnummer 1311730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.