Marknadsassistent
Cap Urval AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nybro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nybro,
Emmaboda,
Kalmar,
Lessebo,
Mörbylånga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cap Urval AB i Nybro,
Emmaboda,
Kalmar,
Mörbylånga,
Torsås eller i
hela Sverige FÖRETAGET
Lintex Nordic Group AB tillverkar och marknadsför konferensutrustning/presentationsprodukter och är den största aktören inom detta område i Norden. Produkterna säljs via distributörer och återförsäljare. Företaget har egna dotterbolag med försäljnings- och distributionscentra i samtliga nordiska länder. Som leverantör prioriterar Lintex sortimentsbredd, design, kvalitet, leveranssäkerhet och god service. Idag har Lintex sitt huvudkontor i Fröseke i Småland med 29 personer anställda lokalt. Där finns produktion, kontor, logistiskt centrum och lager samt säljkontor för den svenska verksamheten samt export. Under sommaren 2009 kommer företaget att flytta hela sin svenska verksamhet till Nybro, till Bräntorps tidigare lokaler. Gruppens totala omsättning är ca 120 miljoner. Läs gärna mer på
www.lintex.se.TJÄNSTEN
Som marknadsassistent på Lintex Nordic Group AB arbetar du med övergripande marknadsföringsfrågor i företaget. Du ansvarar för framtagning av internt och externt sales promotion-material som prislistor, broschyrer, produktblad, foton mm och översätter vid behov även dessa till engelska för den internationella marknaden. Dina externa kontakter sker framför allt med företagets kunder då du gör marknads- och behovsanalyser, men även med leverantörer då det gäller att boka och planera mässor och events. I ditt ansvar ligger även att underhålla och förnya utställnigar på plats i Nybro och vid mässor. Vidare ansvarar du för att underhålla och utveckla affärssystemet vad gäller kundkort, marknadsmoduler, produkter och övrigt registerunderhåll. Du underhåller även hemsidan samt företagets bildbank både internt och externt.
Publiceringsdatum2009-04-29KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av praktisk marknadsföring. Du har goda kunskaper i bildhanteringsprogram som Photoshop och InDesign, men är snarare adminstrativt praktisk än designer. Kan du styrka din erfarenhet av att producera olika typer av säljmaterial genom arbetsprover är det positivt. Har du kunskaper vad gäller fotografering är det klart meriterande, liksom all tillhörande hantering av bilder. Dina generella datakunskaper är goda och du har erfarenhet av arbete i ett eller flera affärssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.
På det personliga planet är du en framåt och utåtriktad person som trivs i en roll med många kontaktytor. Du har en god uttrycksförmåga och är lite av en stilist. Du trivs med att arbeta initiativtagande och är strukturerad med god planeringsförmåga. Du är serviceinriktad och affärsmässig, och arbetar lika bra självständigt som i grupp.
Tjänsten är placerad i Nybro.
ANSÖKAN
Välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Johanna Brolin vid Cap Urval, som vi samarbetar med i denna rekrytering, tel. 0480-42 00 24.
Din intresseanmälan med meritförteckning, märkt â€Materialadministratör†sänder du senast den 19 maj till
info@capurval.se eller Cap Urval AB, Box 217, 391 22 KALMAR.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
info@capurval.seKontaktJohanna Brolin, Rekryteringskonsult, 0480-420024
FöretagCap Urval AB
AdressCap Urval AB
Box 217
39122 KALMAR
KontorsadressKaggensgatan 17
Kalmar
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-420024
Faxnummer: 0480-420054
E-postadress:
info@capurval.se Jobbnummer 442239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.