Marketing System and Product Information Manager

BSH Home Appliances AB / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BSH Home Appliances AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje, Nykvarn eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som kommer att vara övergripande ansvarig för system och processer inom marknad och produktinformationshantering inom BSH Northern Europe. Du kommer att jobba i det nordiska marknadsteamet med kollegor i de nordiska länderna samt i Baltikum. Tjänsten är placerad på vårt nordiska huvudkontor i Solna. Du kommer att arbeta med våra varumärken Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau. Tjänsten är ett föräldravikariat med start april 2016 till och med juni 2017.

Din huvuduppgift kommer vara att ansvara för våra system och processer gällande marknads- och produktinformation. I detta ingår både centrala processer och verktyg samt lokala lösningar för att tillgodose behoven på de nordeuropeiska marknaderna. Produktinformation är grunden i all vår kommunikation till konsumenter och återförsäljare. Informationen som vi hanterar/skapar används sedan på hemsidor, i tryckta prislistor, i informationsflöden till kunder, i mobila applikationer etc.
I tjänsten ingår bl.a nedan uppgifter:

• Projektledare för lokala IT-lösningar inom marknad/produktinformation.
• Ansvara för lokal implementation av centrala system inom området.
• Ansvara för utveckling och underhåll av lokala system och processer.
• Support och utbildning för användare inom organisationen (gällande Marknads- och Produktinformationssystem).

Publiceringsdatum
2016-02-05

Profil
Vi söker en medarbetare som är självgående och har det-fixar-jag-attityd. Du tvekar inte att kliva in när du behövs. Rätt person är systematisk och resultatorienterad eftersom det är viktigt att kunna driva projekt hela vägen fram till mål. Du tar stort ansvar, har en hög kvalitetsambition och en stark analytisk förmåga.

Vi söker sig som har:

• Minst 3 års erfarenhet av arbete med implementering av komplexa systemlösningar.
• Erfarenhet av förändringsarbete från kravinsamling till testning och implementation.
• Kunskap om processer inom marknadsproduktion, print såväl som web är meriterande.
• Problemlösare, måste kunna hantera komplexa problemställningar.
• Talar och skriver svenska och engelska mycket väl.

Denna roll är central med många kontaktytor då du arbetar brett över hela organisationen. BSH är i en förändringsfas med flera spännande projekt på gång som exempelvis att fasa ut ett system och att implementera ett nytt system. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Har du frågor är du välkommen att kontakta Emily Hammar +46 (8) 7346961. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 mars.

Sökord: projektledare, systemansvarig, processansvarig, systemägare, marknadsproduktion, produktinformation

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater!
BSH Home Appliances AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group.
Våra produkter gör livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på över 9 miljarder euro. Med intelligent teknik, utmärkt design och produkter som är enkla att använda inspirerar vi kunder över hela världen. Ta ett steg vidare i din karriär - Tänk framåt med oss.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-06
Ansök via vår hemsida. Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BSH Home Appliances AB

Adress
BSH Home Appliances AB
Box 503
16929 SOLNA

Kontorsadress
Landsvägen 32

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 12 00
Faxnummer: 08-7341229

Jobbnummer
2655464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BSH Home Appliances AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BSH Home Appliances AB: