Manning & Planning Specialist

SOS International AB / Administratörsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Gillar du vara en del av att säkerställa en optimal bemanning och schemaläggning? Är du en administrativ ninja och kan parera planering, händelser i verksamheten, budget och individuella önskemål? Då ska du söka rollen som Manning & Planning Specialist.

Vi söker dig som vill jobba med schemaläggning och bemanning av personal. I rollen som Manning & Planning Specialist kommer du att vara ansvarig för schemaläggningen av all operativ personal inom Operations Mobility SE. Du säkerställer att den dagliga planeringen för larmcentralen matchar våra SLA-krav, budget och ser till att göra anpassningar när det behövs.

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du kan

• Säkerställa ett nära samarbete med Team Managers och Senior Assistance Coordinators för att skapa den bästa möjliga bemanningen

• Balanserar kostnader, SLA-krav och välmående när du lägger den långsiktiga bemanningen

• Skapar nära samarbete med Nordic Forecasting

Arbetsuppgifter som Manning & Planning Specialist

• Hantera längre frånvaro (from dag 8) i Planday med hänsyn tagen till våra SLA-krav, kostnader

• Kontinuerligt se över den närmsta veckoplaneringen (14 dagar) i samarbete med Team Managers och Senior Assistance Coordinators för att göra ändringar baserat på väder och andra saker som kan påverka verksamheten

• Avstämningar och åtgärder för att säkerställa korrekta semesteruttag

• Avstämningar och åtgärder för att säkerställa korrekt årsarbetstid

• Rapportering och uppföljning av bemanning jämfört med budget och forecast

• Delta i budgetarbetet enligt årshjulet tillsammans med Head of Operations och Nordic Forecast Support Function

• Vara en del av den lokala managementgruppen för Operations Mobility SE

Publiceringsdatum
2024-04-09

Dina personliga egenskaper
• Intresserad av och förstår hur vår strategi går att koppla till ditt uppdrag

• Ha erfarenhet och förståelse för en operativ verksamhet och erfarenhet av att balansera SLA-krav med kostnader

• Mycket god analytisk förmåga

• Goda kunskaper i Excel

• God förmåga att samarbeta och kommunicera

• Vara förändringsbenägen och anpassningsbar till nya sätt att arbeta och/eller nya förutsättningar

Mer om tjänsten

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid. Du rapporterar till Manne Börjel, Head of Operations Mobility Sweden, och arbetar från vårt kontor i Stockholm. Möjlighet till distansarbete några dagar i veckan finns.

Är det dig vi söker?

Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/ senast den 21 april. Du ansöker genom att fylla i frågorna samt skicka med ditt CV, vi efterfrågar inget personligt brev. Vi använder oss av arbetspsykologiska tester som ett första steg i processen som kommer skickas till dig när du sökt tjänsten. Därefter kallas de lämpligaste kandidaterna in på intervju som genomförs med rekryterande chef Manne Börjel och People Partnering. På slutkandidaten genomför vi bakgrundskontroller.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss genom att mejla rekrytering-se@sos.eu. Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
8598748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: