Manager Service Desk
Adecco Sweden AB, Örebro / Chefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Örebro i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Vi söker för kunds räkning en Manager Service Desk
EVRY är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet.
EVRY har ett tydligt mål att bli den nordiska regionens största och bästa IT leverantör och i den planen ingår skapandet av en förstklassig Service Desk. Vi söker därför en av de bästa Service Deskcheferna i marknaden. En ledare med strategisk höjd likväl som förståelse för det operativa arbetet.
Uppdraget kommer bl.a. att innebära att förändra det befintliga ärendehanteringsflödet och ansvaret för ärenden, återrapportering etc. Ett arbete som påverkar samtliga avdelningar även utanför den egna sektionen. Ett arbete som därför kräver lyhördhet och smidighet men även fokus och vilja att komma i mål ? vinna!
Vi erbjuder en vice president roll med plats i den svenska Ledningsgruppen för Operations.
Bra kamratskap, kompetenta medarbetare och möjlighet att vara med på EVRY:s resa att bli No. 1!
Rollen
Service Desk består idag av två avdelningar med ca 85 personer varav 25 konsulter, enheten är under stark tillväxt. Du kommer att jobba på strategisk och taktisk nivå med huvuduppdrag att utveckla våra Service Desk- tjänster som vi kan erbjuda våra kunder. Du kommer också att jobba med processutveckling där Evry använder LEAN och ITIL (v3).
Du kommer att ha budget- och resultatansvar för sektionen. Vi erbjuder en spännande roll med stora utvecklings- och påverkansmöjligheter för att kunna möta framtida utmaningar.
Kvalifikationer för att nå framgång
• Minst 10 års arbetserfarenhet av IT-branschen varav 3-5 år inom Service Desk tjänster och 3-5 år som ledare
• Bred erfarenhet av förändringsledning
• Stark analytisk förmåga och van att arbeta med processutveckling
• Vana från större organisationer, gärna internationella och offshore verksamhet
• Mycket goda kunskaper i ITIL och gärna kunskaper/erfarenhet av LEAN
• Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Gott affärsmannaskap
Ditt ledarskap präglas av:
• Mod och trygghet, en stark resultatorientering och utpräglad förmåga att leverera färdiga konkreta resultat.
• Att du är lyhörd, kommunikativ ledare och en självgående och initiativrik lagspelare.
• Du har en stark pragmatisk kvalitetsmedvetenhet och förståelse för våra kunders behov av IT-stöd
• Starkt ledarskap med driv och energi
• Öppen personlighet, vara synlig och trivas med det
Vi erbjuder:
• Ett stimulerande jobb med mycket kontakter både med kunder, leverantörer och internt
• Delaktighet i ett affärsområde med stor utvecklingspotential
Placeringsort:
• Örebro
Publiceringsdatum2012-05-18Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar vi med Adecco Rekrytering. Du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Faring på tfn 073-684 76 21 om du har frågor. Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast den 6 juni. Sök tjänsten på
www.adecco.se eller via mail
helena.faring@adecco.se .
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktHelena Faring, Rekryteringskonsult, 073-684 76 21 (Telefon),
helena.faring@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB, Örebro
AdressAdecco Sweden AB, Örebro
70230 ÖREBRO
KontorsadressGustavsviksvägen 7
Jobbnummer 1247674
Observera att sista ansökningsdag har passerat.