Manager Inhouse Brands till Åhléns Mode

Åhléns AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Åhléns befinner sig just nu i en stark utvecklingsfas där vi påbörjat en förändring som stödjer Åhléns nya strategi och ledstjärna och vi söker därför en Manager för våra Inhouse Brands inom mode. Som chef på Mode Inhouse Brands är du försäljnings- och resultatansvarig för ditt sortimentsområde och därmed säkerställer du att det bästa erbjudandet inom kategorin tas fram och levereras på ett optimalt sätt, samt att det kommuniceras och säljs i enlighet med uppsatt strategi för kunderbjudandet.

Åhléns avdelning för Customer offering skapar vårt erbjudande för Dam och Herr; erbjudandet består av kläder, accessoarer, väskor, skor, strumpor och sport. Inom alla områden skapar vi och köper in produkter för våra egna, samt externa varumärken.

Fokus för området i nuläget ligger bland annat på relansering av Carin Wester och underlinjen CW By Carin Wester samt förtydligande och optimering av våra inhouse brands med hållbarhet i fokus. Vi söker därför dig som brinner för mode, hållbarhet och vill vara med i ledet att bygga ett kommersiellt och välbalanserat sortiment för Wera, Carin Wester, CW by Carin Wester & Åhléns.

Rollen som Manager Inhouse Brands innefattar både strategiskt och operativt arbete. Här kommer du att trivas om du drivs av att skapa bra affärer genom goda relationer och samarbeten samt har helikopterperspektiv och ser helheten för området.

Dina arbetsuppgifter i rollen som Manager Inhouse Brands inbegriper (i urval):

- Resultat- och försäljningsansvar för sortimentsområdet
- Ansvar för försäljnings- och lönsamhetsutveckling för sortimentsområdet
- Säkerställa ett kommersiellt sortiment för respektive Inhouse brand samt det totala erbjudandet inom gruppen
- Sätta en strategisk plan för sortimentsområdet i linje med företagets övergripande strategi
- Ansvar för sortimentsplan och affärsplan för sortimentsområdet

I din roll har du personalansvar för ett team på cirka femton medarbetare och är ansvarig för att driva och utveckla teamet. Gruppen för Inhouse brands består av inköpare, inköpsassistenter, designer & mönsterkonstruktörer. Tillsammans med Head of Customer Offering Mode, Head of Design och Controlling driver du i denna roll området för mode och jobbar även tvärfunktionellt och i nära samarbete med andra nyckelfunktioner inom företaget så som t.ex Customer Operation, Försäljningsorganisationen, Marknad och Hållbarhet.

Vi ser gärna att du är en duktig ledare som förenklar och förtydligar för dina medarbetare och leder på ett pragmatiskt sätt genom tillit, transparens och förtroende. Du vet var energin ska läggas för att driva engagemang som gör skillnad.
Dela med dig av din kompetens
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att dela med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till denna roll söker vi dig som har gedigen erfarenhet av Inköp, Sortimentsplanering, försäljning och att göra affärer. Du är en van affärsutvecklare och har ett starkt intresse för mode. För denna roll ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba datadrivet och implementera en struktur som bygger på datainsikt.

Till oss tar du med dig :

- Dokumenterad erfarenhet av att leda personal, med en trygg och coachande ledarskapsstil
- God erfarenhet av sortimentsuppbyggnad och handelsmannaskap; har du erfarenhet av produktutveckling och har jobbat med andra inhousebrands är detta mycket meriterande
- Eftergymnasial utbildning inom inköp eller ekonomi
- Erfarenhet av arbete med hållbarhet inom ex produktion, material eller flöden.

Som person är du engagerad, rutinerad och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och gemensamt når våra mål genom att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. För att lyckas i rollen behöver du vara bra på att prioritera och kreativ med att hitta möjligheter och nya infallsvinklar. Du kan marknaden och är stark på mode och sortiment. Allt du gör - gör du med kunden och lönsamhet i fokus.

Tjänsten är ett vikariat till och med slutet av sommaren 2023. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika. Vi är engagerade och ger allt på jobbet samtidigt som vi värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning 6 månader eller längre

Publiceringsdatum
2022-04-26

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhléns AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhléns AB (org.nr 556797-8126), http://www.ahlens.se/

Arbetsplats
Åhléns

Jobbnummer
6574539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns AB: