Manager Fund Administration till Permian

Capega AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2024-07-24


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Permian fortsätter sin tillväxtresa och söker nu efter sin nästa kollega till sitt kontor i hjärtat av Stockholm. Som Fund Administration Manager hos Permian kommer du att få en central, ledande roll inom fondadministration, rådgivning och account management. Här får du möjlighet att ta dig an varierande arbetsuppgifter och ansvara för flera av bolagets kunder, vilket för rätt person innebär en chans att växa i sitt ledarskap och utvecklas tillsammans med bolaget.
Permian - a leading Nordic fund administrator
Permian är ett dynamiskt och snabbväxande bolag inom finanssektorn med fokus på att erbjuda förstklassig fondadministration och rådgivning. Vi specialiserar oss på alternativa investeringsfonder och levererar skräddarsydda lösningar till kunder inom Private Equity. Med kontor i centrala Oslo och Stockholm arbetar vi med investeringsbolag, riskkapitalfonder och fondförvaltare, som tillsammans förvaltar cirka 200 mdkr fördelade på cirka 200 fonder och investeringsbolag.
Våra tjänster inkluderar rådgivning, fondadministration, fondförvaltning, förvaringsinstitut- och redovisningstjänster. Vår arbetsmiljö präglas av professionalism, innovation och samarbete. Hos oss får du chansen att växa professionellt, ta dig an utmanande uppgifter och vara en del av ett team som sätter kvalitet och kundnöjdhet i främsta rummet.
Permian grundades i Oslo 2008 och har idag cirka 100 anställda i Norge och Sverige.Arbetsbeskrivning
Som Fund Administration Manager hos Permian får du en central och ledande roll i organisationen. Du kommer vara slutligen ansvarig för kundleveranser för några av våra största/nyckel kunder. Exempel på arbetsuppgifter nedan:
• Ta ansvar och leda den dagliga verksamheten för din kundstock och ditt team, vilket ger dig en unik möjlighet att påverka och forma arbetet
• Vara en nyckelperson i att bygga och stärka våra kundrelationer, vilket även innebär delaktighet i avtalsfrågor och merförsäljning
• Koordinerar arbetet internt mellan administration- och redovisningsavdelningen för att säkerställa högkvalitativa leveranser för Permians kunder
• Fungera som en central kontaktpunkt mellan förvaltare (CFO och General Partners), revisorer, advokater, banker och investerare, vilket ger dig en unik position med omfattande kontaktytor och nätverksmöjligheter
• Förbereda och granska kvartalsrapporter, cash-flow och managementrapporter, nyckeltal till fondernas investerare, vattenfallsberäkningar (carried interest) samt s.k. equalization av investerarna vid resning av nytt kapital i fonderna
• Genomför kundkännedomskontroller (KYC) av både nya kunder och fondernas investerare, för att säkerställa att vi följer gällande regelverk inom penningtvätt
• Tar ansvar för operativa uppgifter såsom att rapportera till olika myndigheter, exempelvis Finansinspektionen och Skattemyndigheten, vilket bidrar till regelefterlevnad och transparens för kundens räkning
• Agera mentor med ansvar för upplärning och utveckling av juniora kollegor, vilket gör dig till en central medarbetare i vårt team och vår framtida tillväxt
Du kommer arbeta med Allvue som fondadministrationssystem och andra system för att implementera klientinformation, förbereda rapporteringsmallar och rapporter, samt upprätta protokoll till både styrelsemöten och bolagsstämmor.Vem är du?
Du har en Magisterexamen eller motsvarande inom företagsekonomi, redovisning eller finans. Du har minst fem års erfarenhet som projektledare, revisor, business analyst, rådgivare alternativt konsult inom financial services på exempelvis Big Four eller liknande bolag.
Erfarenhet av redovisning, finansiering samt skatt- och momsfrågor, gärna relaterade till fonder och fondförvaltare
Erfarenhet av att arbeta med riskkapitalbolag är meriterande
Erfarenhet av att arbeta som konsult är meriterande
Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska
Klarar av att arbeta mot deadlines och trivs med kundkontakt
Utmärkta kunskaper i Excel
Ett strukturerat arbetssätt, analytiskt sinne och en stark social förmåga

Vårt erbjudande
Du får utmanande och varierande arbetsuppgifter som breddar din kunskap inom finans, med fokus på alternativa investeringsfonder. Det finns stora möjligheter att utvecklas både i ditt ledarskap och i din karriär inom vårt snabbväxande företag. Du får även en unik inblick i nordisk Private Equity. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och en individuell utvecklingsplan.

Ansökan och KontaktI denna rekrytering samarbetar Permian med Capega.Ansök gärna per omgående då urval och intervjuer sker löpande.Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se alternativt Ida-Maria Rundén / ida-maria.runden@capega.se.
Välkommen med din ansökan!Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
8811132


Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: