Manager Financial Payments

Towork Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Towork Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Towork Sverige AB
Towork Sverige AB är ett ambitiöst och kundorienterat rekryteringsföretag med gedigen erfarenhet av rekryteringsbranschen. För att utföra den typ av kvalificerade uppdrag vi gör krävs kompetens, kunskap och professionalism. Genom våra samlade erfarenheter, positiva som negativa, strävar vi ständigt efter att bibehålla vår position som ett kompetent rekryteringsbolag, med ett attraktivt produktutbud.
Vi arbetar primärt med rekrytering och konsultuthyrning inom områdena IT, ekonomi, teknik och marknad.
Om jobbet
Åt vår kund söker vi nu en manager inom Financial Payments.
Arbets- och ansvarsområden
• Ansvara för betalning av Group Treasurys finansiella likviditetsflöden som sker på kapital-, penning och valutamarknaden.
• Hantering av samtliga likviditetsflöden i finanssystemet Finance Kit samt säkra att betalning sker med optimalt betalningssätt på korrekt valutadag.
• Hantering av låne- och leasingtransaktioner samt betalning för operationella leasingtransaktioner.
• Ansvarig för upprättande av daglig likviditetsprognos i olika valutor. Aktiv dialog med koncernens enheter för att säkerställa att korrekt saldo erhålls vid användning av koncernkonto.
• Bevaka samtliga kontons saldo efter att de dagliga transaktionerna är genomförda.
• Kontroll och löpande avstämning av bankavier/bankkvitton.
• Kontinuerlig (daglig) avstämning av bankkonton mot Finance Kit.
• Uppdatera räntevillkor på interna bankkonton inom koncernkontostrukturen i bankens system samt kontrollera och bokföra externa bankkostnader och bankräntor.
• Driva och delta i förbättringsprojekt inom administration/likviditetshantering.
• Ansvara för att befattningens rutiner är dokumenterade samt tillse att de är lättillgängliga och löpande uppdateras.
• Back-up för tjänst inom back-office.
Kvalifikationer/bakgrund
För att utföra ovanstående arbetsuppgifter på ett för företaget professionellt och tillfredsställande sätt krävs följande kvalifikationer:
• Ekonomisk utbildning alt. flerårig praktisk erfarenhet av arbete med administration av finansiella transaktioner.
• Kännedom och kunskap om de finansiella instrument som hanteras.
• Erfarenhet från bankverksamhet d.v.s. kunskap om hur en bank fungerar administrativt och transaktionsmässigt.
• Kunskap i hantering av bankavstämningsprogram.
• Goda kunskaper i engelska.
• Noggrann, matematisk och analytisk förmåga.
• Kunna hantera stressituationer, d.v.s. kunna arbeta med stor noggrannhet under tidspress.
Tjänsten innebär att Du arbetar både i team och självständigt i en emellanåt stressig och dynamisk arbetsmiljö. För den här tjänsten går du in som konsult men för rätt person finns möjlighet för fast anställning på företaget.
För närmare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Björn 0735-22 99 02 eller linda.bjorn@towork.se Intervjuer sker löpande så tveka inte utan sök idag!
OBS! Ansökan sker via formulär på vår hemsida, följ denna länk: http://www.towork.se/lediga-jobb/Stockholms-lan/Administration-Ekonomi-Juridik /Manager-Financial-Payments-Towork-Sverige-AB

Publiceringsdatum
2011-01-25

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
OBS! Ansökan sker via extern webplats, följ länken i annonsen ovan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Linda Björn, Konsultchef, 0735-229902, linda.bjorn@towork.se

Företag
Towork Sverige AB

Adress
Towork Sverige AB
Hangövägen 19
11541 Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-5000 98 60

Jobbnummer
830984

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Towork Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Towork Sverige AB: