Manager Business Performance
Vattenfall AB / Ekonomichefsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Vattenfall Kundservice omorganiserar och söker nu ett antal engagerande och inspirerande ledare till olika delar av vår organisation. Vi på Business Performance söker en Chef inom Business Performance som ska vara placerad i Umeå. Rollen ingår i Business Performance teamet och kommer rapportera till Director of Controlling.
Huvudsakliga uppgifter för rollen:
Enheten Business Performance rapporterar affärsplaner, KPI-strukturer, prognoser och finansiell rapportering. The Business Performance Manager äger styrmodellen och utmanar organisationen. Chefen ska ha ekonomisk expertis och kunna delta i affärsförhandlingar med kunder och andra viktiga kontakter. Du måste också se till att verksamheten och den finansiella rapporteringen fungerar bra. Du bör stödja och utmana i diskussioner och beslutsfattande i gruppen.
Publiceringsdatum2018-03-08Arbetsuppgifter• Ha en övergripande kontroll över Customer Service Business och Financial.
• Utveckla och leverera affärsstrategiska planer och sätta mål för verksamheten.
• Leverera företags- och finansiella rapporter och prognoser en gång i månaden till Director of Controlling.
• Utföra grundläggande statistiska analyser.
• Avlämna ad hoc analyser gällande finansiell och företagsinformation för att förbättra verksamhetens prestandan.
• Ha ett ansvar för Vattenfall Kundservice ABs administration.
• Ad hoc uppgifter
• Ha ansvaret för de årliga och månatlig avsluten
Mer information
Tjänsten är placerad på Vattenfalls kontor i Umeå eller Solna. Välkommen in med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är den 22 mars, 2018.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare, Nidhi Illman, 072 702 7861.
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Peter Wesslau, 070-366 6115
Fackliga representanter är Rolf Ohlsson (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Christian Eriksson (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 medarbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.
Kundservice Norden jobbar med fem uppdragsgivare - B2C, B2B, Eldistribution, E-mobility och Värme. Vi sätter stolthet i att leverera på överenskomna mål och att bidra till utveckling av alla dessa affärer
Utbildning och kompetenser:
Vi söker en ledare som drivs av att leda förändring, som har ett genuint intresse av människor och deras utveckling. En innovativ och inspirerande förändringledare med tydlig kundfokus, hög integritet, prestigelöshet och ödmjukhet som leder utvecklingen framåt, har örat mot rälsen, svarar upp på feedback, är transparent och möter upp frågor genom samarbete och sunt förnuft. Mogen, stark och bekväm i sitt ledarskap. Vår bästa kandidat har stort socialt fokus, är kommunikativ, förstår sina medarbetare och förser dem med vad de behöver för att utveckla sin fulla potential. Mer krav:
• Universitetsutbildning i Business Administration.
• 5-8 års relevant erfarenhet.
• Kunskap i SAP, MARS och andra rapportsystem
• Utöver svenska har du goda kunskaper i engelska.
• Erfarenhet av stakeholder manangement på hög nivå. Du förstår vikten av att arbeta tillsammans med uppdragsgivare i ett partnerskap.
Vi erbjuder dig ett mycket spännande arbete med fokus på ledarskap, människor, förändring, utveckling och att bygga upp något nytt. Du ges möjlighet att forma ditt uppdrag och ditt team och blir en del av navet i vår omorganisation där du är med och sätter ett nytt Kundservice på kartan. Du blir en del i skapandet av en ny kultur, ny värdegrund och får vara med på vår resa mot att göra Kundservice till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Du erbjuds ett socialt arbete där du både får bygga upp nätverk och använda ditt befintliga nätverk för att skapa samarbete och goda relationer. Här får du möjlighet att delta i en utvecklingsresa och möta förändrade marknadsförutsättningar i en helt ny organisation med fokus på ständiga förbättringar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-22
Ange följande referens när du ansöker: FA-00010
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVATTENFALL AB
AdressVATTENFALL AB
evenemangsgatan 13
16956 Solna
KontorsadressEvenemangsgatan 13
Jobbnummer 4009852
Observera att sista ansökningsdag har passerat.