Lyft-Handledare
Kompetens- och försörjningsförvaltningen / Personaltjänstemannajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kompetens- och försörjningsförvaltningen i Sundbyberg Heltid, tidsbegränsad 20101231 (med möjlighet till förlängning) för anställning snarast.
Bakgrund:
LYFT är en arbetsmarknadsinsats som finansieras av Arbetsförmedlingen. Sundbybergs Stad har avtalat med Arbetsförmedlingen om 40 LYFT-platser under 2010. Totalt i landet kommer insatsen att omfatta 40 000 personer 2010. Ett deltagande i LYFT ska vara tre till sex månader. Syftet med LYFT är att ge deltagarna en möjlighet att upprätthålla kontakten med arbetslivet.
Beskrivning av arbetsplatsen: Enheten för Vägledning och Arbete är inrymda i skollokaler i centrala Hallonbergen. I dagsläget 15 medarbetare. Vi är samlokaliserade med enheten för Vuxenutbildning, vilket möjliggör samverkan som gynnar den enskilde brukaren. Vi erbjuder studie- och yrkesvägledning, jobbsökaraktiviteter, praktik, kommunala visstidsanställningar (KVA), mm för våra deltagare- i första hand personer i behov av försörjningsstöd men också ett kontinuerligt samarbete med Arbetsförmedlingen.
Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att utgöra ett stöd och vara en kontaktperson för den enskilde individen i LYFT- insatsen, en "social mentor", och medverka till att utbytet blir så bra som möjligt.
Vidare är uppgiften att medverka till att anskaffa LYFT platser, arbeta med administration och samordning av platserna samt ge stöd och support till deltagaren i dennes jobbsökande.
Detta i nära samarbete med enhetens övriga medarbetare.
Kvalifikationer och erfarenheter:
• Minst treårig gymnasial utbildning.
• Erfarenhet av arbete med människor, gärna med en bredd inom olika yrkesområden.
• Gärna erfarenhet av arbete med arbetsmarknadspolitiska insatser och i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av arbetsuppgifter som samordning, uppsökande verksamhet och liknande
• Administrativ förmåga, datavana.
• Du hanterar det svenska språket väl i tal och skrift
• B-körkort krävs för tjänsten.
Publiceringsdatum2010-05-31Dina personliga egenskaper• Du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa goda relationer
• Du har initiativförmåga och klarar att både arbeta självständigt och i samarbete med andra.
• Du har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.
• Du har en god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
KontaktNisse Carlsson Lundbäck, enhetschef
08 706 85 43
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08 706 80 00
Välkommen med din elektroniska ansökan på senast den 20100614.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
tidbegränsat t o m 20101231 med möjlighet till förlängning
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ansokan.kof.018@sundbyberg.seFöretagKompetens- och försörjningsförvaltningen
AdressKompetens- och försörjningsförvaltningen
17292 Sundbyberg
KontorsadressLötsjövägen 10-12
Sundbyberg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7068000
E-postadress:
ansokan.kof.018@sundbyberg.se Jobbnummer 664660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.