Lyft-Handledare

Kompetens- och försörjningsförvaltningen / Personaltjänstemannajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kompetens- och försörjningsförvaltningen i Sundbyberg

Heltid, tidsbegränsad 20101231 (med möjlighet till förlängning) för anställning snarast.
Bakgrund:
LYFT är en arbetsmarknadsinsats som finansieras av Arbetsförmedlingen. Sundbybergs Stad har avtalat med Arbetsförmedlingen om 40 LYFT-platser under 2010. Totalt i landet kommer insatsen att omfatta 40 000 personer 2010. Ett deltagande i LYFT ska vara tre till sex månader. Syftet med LYFT är att ge deltagarna en möjlighet att upprätthålla kontakten med arbetslivet.
Beskrivning av arbetsplatsen: Enheten för Vägledning och Arbete är inrymda i skollokaler i centrala Hallonbergen. I dagsläget 15 medarbetare. Vi är samlokaliserade med enheten för Vuxenutbildning, vilket möjliggör samverkan som gynnar den enskilde brukaren. Vi erbjuder studie- och yrkesvägledning, jobbsökaraktiviteter, praktik, kommunala visstidsanställningar (KVA), mm för våra deltagare- i första hand personer i behov av försörjningsstöd men också ett kontinuerligt samarbete med Arbetsförmedlingen.
Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att utgöra ett stöd och vara en kontaktperson för den enskilde individen i LYFT- insatsen, en "social mentor", och medverka till att utbytet blir så bra som möjligt.
Vidare är uppgiften att medverka till att anskaffa LYFT platser, arbeta med administration och samordning av platserna samt ge stöd och support till deltagaren i dennes jobbsökande.
Detta i nära samarbete med enhetens övriga medarbetare.
Kvalifikationer och erfarenheter:
• Minst treårig gymnasial utbildning.
• Erfarenhet av arbete med människor, gärna med en bredd inom olika yrkesområden.
• Gärna erfarenhet av arbete med arbetsmarknadspolitiska insatser och i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av arbetsuppgifter som samordning, uppsökande verksamhet och liknande
• Administrativ förmåga, datavana.
• Du hanterar det svenska språket väl i tal och skrift
• B-körkort krävs för tjänsten.

Publiceringsdatum
2010-05-31

Dina personliga egenskaper
• Du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa goda relationer
• Du har initiativförmåga och klarar att både arbeta självständigt och i samarbete med andra.
• Du har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.
• Du har en god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Kontakt
Nisse Carlsson Lundbäck, enhetschef
08 706 85 43
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08 706 80 00
Välkommen med din elektroniska ansökan på senast den 20100614.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
tidbegränsat t o m 20101231 med möjlighet till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan.kof.018@sundbyberg.se

Företag
Kompetens- och försörjningsförvaltningen

Adress
Kompetens- och försörjningsförvaltningen
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Lötsjövägen 10-12
Sundbyberg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7068000
E-postadress: ansokan.kof.018@sundbyberg.se

Jobbnummer
664660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kompetens- och försörjningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kompetens- och försörjningsförvaltningen: