Lunds kommun söker Upphandlare
Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret i Lund Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Publiceringsdatum2019-02-25ArbetsuppgifterUpphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiavdelningen och består idag av 10 medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten i Lunds kommun, samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor. Upphandlings- och inköpsverksamheten i Lund är för närvarande i ett spännande skede där upphandlingsenheten bidrar i ett arbete för en effektivare inköpsorganisation.
Kommunens upphandlingsenhet samverkar i upphandlingar med ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar de gemensamma upphandlingarna.
Vi behöver nu bemanna upp med en upphandlare. Den upphandlare vi söker ska tycka att offentlig upphandling är ett spännande och utmanande arbetsområde.
Dina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar, ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljningar. Du kommer att arbeta både med förvaltningsövergripande större upphandlingar likaväl som med uppdrag åt enskilda förvaltningar. Du kommer också att bistå med råd och hjälp i upphandlingsärenden samt också medverka i utbildningar m m.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, högskola eller universitet. Du ska känna till LOU och av övriga regelverk som styr offentlig upphandling. Du bör vara erfaren nog att klara av att ta eget ansvar och driva egna upphandlingsprojekt från start.
Du har ett genuint intresse för att göra bra affärer i offentlig förvaltning. Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Du måste ha förståelse för din roll på enheten och vara initiativrik, engagerad och innovativ. Arbetet kan stundvis vara stressigt så det är bra om du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig. Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi jobbar för att utveckla och ha goda affärsrelationer med våra leverantörer och kunder varför ett fokus på goda affärer är ett måste.
Dina personliga egenskaper väger tungt.
Tjänsten tillsätts löpande.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-18
Ange följande referens när du ansöker: KK 2019/08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Petrusson 046-359 50 64
FöretagLunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret
AdressLunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222 Lund
Jobbnummer 4633459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.