LSS-handläggare
Södertälje kommun, Handikapp myndighet / Administratörsjobb / Södertälje
2009-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS-handläggare" (publicerad 2011-01-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet i Södertälje Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar – men också en fantastisk möjlighet.
Södertälje har 80 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi.
Södertälje – den kreativa kommunen
Publiceringsdatum2009-01-15ArbetsuppgifterHandikappomsorgen i Södertälje kommun är uppdelad i två enheter; myndigheten för personer med funktionsnedsättning och verksamheten för funktionsnedsatta (utförarenheten).
Myndigheten ansvarar för utredningar och beslut enligt SoL och LSS för personer under 65 år. Utförarenheten ansvarar för daglig verksamhet, gruppbostäder, personlig assistans m.m.
Myndigheten består idag av cirka 30 medarbetare varav ca 20 är handläggare. Kontoret är placerat i nya lokaler i centrala Södertälje mitt i en galleria med närhet till affärer, lunchrestauranger och samhällsservice.
I arbetsuppgifterna ingår att handlägga, utreda och besluta i ärenden enligt Lagen om stöd och service till funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL) avseende personer tillhörande LSS personkretsar och personer med andra funktionsnedsättningar. Arbetet innebär således myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete. Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga handläggare, sektionsledare och myndighetschef. Arbetet innebär personkontakter med såväl brukare samt interna och externa samarbetspartners. Arbetet innebär även kontakter med socialsekreterare inom övriga delar av den sociala omsorgen i kommunen då vi strävar efter att arbeta ur ett helhetsperspektiv med brukaren/kommuninvånaren i centrum.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom området är meriterande. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl såväl skriftligt som muntligt och att du har god initiativförmåga och en positiv människosyn. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras. Förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp behövs. Du bör vara flexibel och intresserad av utveckling i arbetet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser därför gärna manliga sökanden.
Södertälje kommun eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: 2009-03-01
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-01-29
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar.
Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Södertälje kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga Jobb.
Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Ange följande referens när du ansöker: 147145
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCarina Skowronek, 08-550 210 90
Facklig kontaktSarah Chaara, 08-550 225 53
Barbro Sparf, 08-550 220 81
Mari-Ann Lundgren, 08-550 223 78
FöretagSödertälje kommun, Handikapp myndighet
AdressSödertälje kommun, Handikapp myndighet
Södertälje
15189 Södertälje
Jobbnummer 382218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.