Lönespecialist till TMF Group

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

TMF Group söker nu efter en kompetent och driven lönespecialist som vill ingå i deras löneteam. Tjänsten är en direktrekrytering till kund på heltid som sitter så centralt det kan bli i Stockholm. Start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning
Som lönespecialist hos TMF Group har du ansvar för ett flertal kunder där du sköter hela, eller delar av, löneprocessen, beroende på vad de vill ha hjälp med. Du kommer att ha mycket kundkontakt och fungera som en rådgivare genom att förklara till exempel hur regler och lagar fungerar. Arbetsuppgifter som förekommer är:

• Lönehantering för kunder
• Bereda löner i Hogia +
• Arbetsgivardeklarationer
• Semesterårsskiften och semesteromställningar
• Rapportering till Collectum, Skatteverket och liknande
• Sätta upp rutiner för nya kunder
• Svara på frågor och vara behjälplig vid behov

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av att ha jobbat med hela löneprocessen tidigare så att du vet vad som händer och görs när på året. Då du kommer att ha egna kunder är det också av vikt att du kan hantera löneadministrationens alla delar.
Med anledning av att TMF Group arbetar i en internationell miljö med kunder och medarbetare från andra delar av världen är det av stor vikt att du behärskar, utöver svenska, engelska i både tal och skrift.

För att trivas hos TMF Group är det betydelsefullt att du gillar att tidvis jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. I arbetet som lönespecialist är det viktigt att det blir rätt löner och därför söker vi dig som är noggrann och även serviceminded då kundkontakt förekommer dagligen. Eftersom du är en erfaren person inom lön ser vi också att du är självgående.

TMF Group erbjuder dig
En arbetsplats i en internationell miljö som präglas av mångfald, både när det gäller kön, ålder och etnicitet. Du tillhör ett stort globalt företag med 80 kontor världen över men kommer enbart sköta svenska löner. Det här är en tjänst för dig som vill lära dig lönehantering för utländska bolag på djupet. Finns stora möjligheter att få bli expert matter inom områden som t ex EWE, AGI och hur man kan förklara dessa för utländska kunder.

Här har du chans att vara med och påverka kulturen och rutinerna som sätts i lönegruppen och på bolaget i stort. Du får stort eget ansvar i ett team som gillar att ha roligt tillsammans. De har en bra gemenskap, aktiviteter anordnas regelbundet och du erbjuds ett mycket generöst frisvårdsbidrag.

Ett stort plus är såklart också deras fantastiska vy från 13:e våningen på Sergels Torg med utsikt över nästan hela Stockholm!

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Observera att urvalet görs löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten besvaras de av rekryterare Maria Lindberg på 070-483 75 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-15

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
4615954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: