Lönespecialist till Helsingborgs stad

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenter betalar ut lön, handlägger pension och förvaltar HR/lönesystem för sex kommuner (samt några kommunala bolag) inom familjen Helsingborg; Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv och Helsingborg. I dagsläget levererar vi drygt 25 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 325 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag mellan klockan 8:00 - 17:00 och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera. Vi är idag drygt 40 medarbetare på HR-servicecenter.

HR-servicecenters målsättningar är att utvecklas med flera kunder inom Familjen Helsingborg, att bidra till kostnadseffektivitet för våra uppdragsgivare och bli ett av Sveriges bästa Servicecenter.


Publiceringsdatum
2018-09-03

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du att arbeta med alla arbetsuppgifter inom lön; allt från hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra löneunderlag till kvalitetssäkring och kontroll. I arbetet ingår också att bemanna vår supportfunktion och ge information och stöd till våra kunder.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har en hög allmän datamognad och intresse av att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i HR-systemet Personec P. Har du kunskap om avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är även detta ett plus.

För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har ett tydligt kundperspektiv och fallenhet för att ge god service. Det är viktigt att du kan samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra lagspelare.



ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgs stad med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rikard Karlsson på telefon: 0709-316 318 eller mail: rikard.karlsson@se.experis.com.

Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående, dock senast den 21 september. Du ansöker genom att klicka på länken på experis.se där du kan ladda upp ditt CV. Du kan även ansöka via Visma recruit. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-21
Ange följande referens när du ansöker: C21630
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rikard Karlsson rikard.karlsson@se.experis.com 0709-316 318

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4326483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: