Lönespecialist
Ramboll Group Personal / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ramboll Group Personal i Stockholm Ramböllkoncernen har mer än 7 500 engagerade medarbetare. Vi är ett ledande kunskapsbaserat företag verksamma i ett brett internationellt perspektiv med 127 kontor i Norden och Storbritannien och
31 permanenta kontor i övriga världen. Vi erbjuder rådgivande ingenjörs- och konsulttjänster inom: Byggande, infrastruktur, industriella processer, energi, vatten och miljö, telekommunikation,
management och IT.
Vi på Ramböll är övertygade om att kunskap bara har ett värde om den delas med andra. Därför, oavsett hur avancerade lösningar vi arbetar med, är vår målsättning mycket enkel. Att bidra
och skapa bättre levnads- och arbetsförhållanden för fler människor på flera platser.
Rambölls HR-avdelning
Personal-/HR-funktionen sköter personal- och löneadministrationen för den svenska delen av Ramböll-koncernen, som har ca 1 200 anställda. Vi söker nu en lönespecialist som kommer att vara en av
två lönespecialister på HR-avdelningen, som också består av fyra HR-specialister, en HR-assistent och en HR-chef. HR-avdelningen tillhör staben och är centralt placerad på huvudkontoret i
Stockholm. I november flyttar vi till nya fräscha lokaler. Ny adress blir Krukmakargatan på Södermalm.
Om jobbet
Du kommer att arbeta självständigt med hela löneprocessen inbegripande bl a filöverföring av tidrapporter och reseräkningar, upplägg och avslut av medarbetare i personregister,
rimlighetsbedömning och kontroll av tidrapporter, viss registrering av tillägg och avdrag (t ex avdrag för rikskuponger), framtagande av rapporter, bokföringsunderlag och lönespecifikationer m m.
I dina arbetsuppgifter ingår också att göra körningar i lönesystemet för årsskifte, semesterårsskifte och kontrolluppgifter. Du ansvarar för att lönestatistik och övrig statistik
rapporteras till rätt instans månads- eller årsvis. Du sköter administrationen av pension, grupp- och sjukvårdsförsäkringar.
I vår lönehantering använder vi lönesystemet HogiaLön+ och reseräkningssystemet ResFlex. I din roll ingår ett systemansvar för dessa program. Systemansvaret innebär bl a att uppdatera till
nya versioner samt se till att alla inställningar är korrekta.
Du har en konsultativ roll gentemot chefer och anställda när det gäller lagar och avtal inom löneområdet. Vi är anslutna till kollektivavtal med Almega STD Svensk Teknik och Design.
Vi erbjuder dig bredd
Ramböll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt företag under stark tillväxt.
Din profil
Du har erfarenhet av praktiskt, självständigt lönearbete. Du har vana från att arbeta i HogiaLön+ eller liknande system. Vi förutsätter att du har datamognad och kan arbeta med Office-paketet,
framförallt Excel. Har du dessutom erfarenhet från övriga system vi använder ser vi det som ett plus. Du har tidigare erfarenhet från konsultbranschen och har du en bakgrund inom ekonomi är det
meriterande.
Som person är du självgående och van att planera och organisera ditt arbete. Ansvarstagande, drivkraft och integritet är viktiga egenskaper hos dig som söker. Du är noggrann, serviceminded och
gillar siffror (och människor).
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2008-09-22Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-10-31
KontaktMonica Bergqvist, +46 (0)8-615 60 40, +46 (0)733-80 00 03
FöretagRamboll Group Personal
AdressRamboll Group Personal
Box 4205
10265 Stockholm
Jobbnummer 316627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.