Lönesekreterare

Lycksele kommun / Administratörsjobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lycksele kommun i Lycksele, Bjurholm, Åsele, Storuman eller i hela Sverige

Välkommen till Lycksele, staden i Lappland, som erbjuder växlande årstider med bra boende, intressant och växande marknad med trygghet för dina närmaste. Om du vill bo i en stad och samtidigt leva nära naturen är Lycksele svårslaget. Lycksele ligger i Västerbottens län, endast 80 minuter från Arlanda mitt mellan kust och fjäll. Lycksele kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare som strävar efter mångfald och jämn könsfördelning i hela organisationen. Genom samarbete, utbildning och ny teknik samt kompetenta och engagerade medarbetare bygger vi för framtiden. Lycksele är ett samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden.

Lycksele kommun söker nu en Lönesekreterare till Personalenheten, Kommunstyrelsens förvaltning

Personalenheten administrerar löner till Lycksele kommuns ca 1500 anställda. Personalenhetens verksamhetsidé är att genom samordning, hög kompetens och nyttjande av ny teknik möta verksamheternas behov av personalsocialt stöd och personaladministrativ service.

Inom personalenheten arbetar vi utifrån följande ledstjärnor
• Erbjuda hög kompetens i personalfrågor ? trovärdighet.
• Ha en hög servicegrad och bra bemötande.
• Vara bra förebilder i personalarbetet.
• Bidra till en sammanhållen bild som en arbetsgivare

Omfattning: heltid, tillsvidare. Provanställning kan förekomma.
Tillträde: enl. överenskommelse

Publiceringsdatum
2014-12-23

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som lönesekreterare innebär kontakter med medarbetare och chefer i tolkning av avtals- och arbetsrättsfrågor samt att vara delaktig i internutbildningar av våra chefer. Personalenheten kordinerar platsannonsering inom kommunen, vilket ingår som en del i arbetet. I din roll kommer du att vara delaktig i kommunens löneöversyner samt lönekartläggningar.

I arbetet ingår även viss löneadministration i de personaladministrativa systemen Ecompanion, BeSched och Tidomat. I din roll arbetar du proaktivt och är initiativtagare i utvecklings- och tekniskt förändringsarbete inom löneområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen som vi bedömer som relevant, exempelvis personalvetarprogrammet. Erfarenhet av arbete i politisk styrd orgainsation är meriterande.

Du har god datorvana och goda kunskaper i MSOffice. Vidare är du bekväm att presentera och prata inför grupper samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är drivande, pålitlig och noggrann. Du tycker om att ge god service, har ett trevligt sätt och tillför energi till arbetsgruppen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar individuella löner så var vänlig och ange löneanspråk.

Annonssäljare, som inte söker jobbet, ska inte kontakta oss.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuella löner så var vänlig och ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 129/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Inger Nilsson 0950-16697

Facklig kontakt
Facklig företrädare Charlie Persson 0950-167 91

Företag
Lycksele Kommun

Adress
Lycksele Kommun
Storgatan 22
92181 LYCKSELE

Kontorsadress
Storgatan 22

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2112838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lycksele kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lycksele kommun: