Lönekonsult till HR- och lönenheten

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Sundbybergs stad är den till ytan minsta kommunen i landet men under stark tillväxt och utveckling.

Du gillar struktur och ordning och reda. Precis som vi.
Vill du bli en del av vårt team och vara med i vår förändringsresa för att skapa en modern löneenhet i toppklass. Vi är fyra lönekonsulter och två systemutvecklare med lång erfarenhet inom lön som söker dig som vill vara med och påverka och utvecklas.

Här på HR- och löneavdelningen arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa tänkbara servicen till invånarna i Sundbybergs Stad. Avdelningen består av kompetenta och engagerade medarbetare inom lön och HR. Vi har ett tätt samarbete som präglas av öppenhet och prestigelöshet. Du rapporterar närmast till lön- och förhandlingschef och ytterst leds avdelningen av HR-chef.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierat arbete där du som lönekonsult ansvarar för att tillsammans med dina kollegor säkerställa att administrationen av stadens cirka 3500 löner sker kvalitetssäkert och effektivt, samt ser till att gällande avtal och lagar följs. Löneenheten är i en förändringsresa och tillsammans ansvarar ni för att digitalisera, vidareutveckla processer, arbetssätt och rutiner inom det löneadministrativa området.

Dina arbetsuppgifter består av att självständigt hantera allmänna löneadministrativa uppgifter inom hela löneprocessen samt kontinuerligt kvalitetssäkra löner och ge support i frågor som rör lön, anställning och avtalstolkning. Du arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt och ger professionell service och stöd till främst stadens chefer, nyckelpersoner och enskilda medarbetare. I arbetet ingår även att utbilda chefer och medarbetare i våra system.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har mångårig erfarenhet av löneadministrativt arbete och att du är väl insatt i hur olika löneadministrativa frågor hanteras i praktiken.

Vi vill att du har flerårig erfarenhet av arbete i Personec P i kombination med att du har goda kunskaper om lagar/kollektivavtal och regelverken kopplat till ersättningar. Om du har dessa kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB) är det meriterande. Vidare är det meriterande med erfarenhet av lönearbete inom kommunal verksamhet, samt erfarenhet av att leda projekt.

Som person är du kommunikativ, strukturerad, pedagogisk och trivs med att instruera och stödja andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i den här processen. Vi tillämpar kompetensbaserade intervjuer.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 1 oktober. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Förhandlingschef
Per Sjödin
per.sjodin@sundbyberg.se
08-706 80 83

Jobbnummer
8109150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: