Lönekonsult
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2022-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2024-07-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information:
http://www.goteborg.se/intraservicePubliceringsdatum2022-10-13ArbetsuppgifterVi är Göteborg och nu behöver vi dig som brinner för att jobba med kundservice, kvalitetssäkring och rättning av löneärenden! Är det du? Bra, då behöver vi dig i vårt team!
I Göteborgs Stad rapporteras frånvaro och andra avvikelser av medarbetaren själv i lönesystemet Personec självservice. En stor del av lönearbetet sker ute i stadens förvaltningar och bolag där administratörer registrerar anställningar, lägger in scheman och chefen beviljar anställningar, frånvaroposter, utlägg med mera.
Enheten Lönecenter på Intraservice består av drygt 50 personer där det arbetar två enhetschefer i ett delat ledarskap. Inom enheten har vi tre team med lönekonsulter som arbetar centralt med lön genom att genomföra löpande kontroller för att förebygga felaktiga löneutbetalningar för stadens medarbetare och chefer. En stor del av arbetet består av support till våra kunder, både via telefon och mejl, kvalitetssäkring samt rättning av löneärenden. Lönearbetet sker via ärenden i vårt ärendehanteringssystem ServiceNow, där vi ger återkoppling till kunden. Med begreppet kund menar vi administratörer och chefer i Göteborgs Stadsförvaltningar och bolag. I vårt uppdrag ingår också att delta i olika kompetensgrupper, utveckling av våra interna arbetssätt samt att bidra till utveckling i den löneadministrativa processen.
KvalifikationerVi söker dig med gymnasiekompetens och yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig. Har du annan personaladministrativ utbildning är det meriterande. Du behöver ha minst ett par års praktisk erfarenhet av löneadministration, vilket förutsätter att du har kunskap om lagar och avtal som berör området lön, gärna inom offentlig verksamhet. Du behöver därmed ha god förståelse för kollektivavtalet, Allmänna bestämmelser (AB).
Det är meriterande om du har:
• arbetat i en support och/eller kundservicefunktion
• arbetat i lönesystemet Personec
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
För att lyckas i rollen behöver du ha en stark kommunikativ och kvalitetsmedveten läggning, då hantering av ärenden och återkoppling till våra kunder förutsätter att du har lätt för att uttrycka dig väl i både tal och skrift. I denna roll behöver du även vara skicklig på att samarbeta med andra, både inom vår enhet likväl inom Göteborgs Stad i stort, och inte minst vara lösningsorienterad. Att du är strukturerad och noggrann som person är också av vikt för denna rollen. På Intraservice är förändring och utveckling en del av vardagen, varför du behöver trivas i en sådan miljö.
Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart du ges möjlighet, dock senast 6 november.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.
Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C107333".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Intraservice
Kontakt Enhetschef
Malin Oresten
malin.oresten@intraservice.goteborg.se 031 – 367 84 65 Jobbnummer 7072288
Observera att sista ansökningsdag har passerat.