Lönekonsult
Sandvikens kommun, Personalkontoret / Administratörsjobb / Sandviken
2022-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2022-08-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i.
Personalkontoret arbetar som intern konsult med råd och stöd till all kommunal verksamhet och har ett övergripande ansvar för personalfrågor, organisationsutveckling och omvärldsbevakning.
För att möta dagens och morgondagens snabba behov, krav och förändringar i verksamheterna, bedriver personalkontoret ett målmedvetet utvecklingsarbete av den egna organisationen.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2022-05-02ArbetsuppgifterI uppdraget som lönekonsult handlägger du alla typer av ärenden från anställning till avslut. Du stöttar chefer och medarbetare i alla typer av lönerelaterade frågor. Information och utbildning till chefer och medarbetare ingår också i ditt uppdrag. Att tillsammans i löneteamet utveckla verksamheten med nya rutiner och arbetssätt ser du som en utmaning och bidrar gärna till enhetens utveckling. I uppdraget ingår också kontakter med externa myndigheter.
KvalifikationerDu har gärna relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet.
Erfarenhet från lönearbete inom det kommunala avtalsområdet är meriterande.
Egenskaper vi ser som viktiga;
• Mycket god samarbetsförmåga
• Kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
• Strukturerad
• Serviceinriktad
• Stabil
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarInformation till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde augusti eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Personalkontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Personalkontoret
Kontakt Enhetschef lön
Anna-Carin Gavlén
anna-carin.gavlen@sandviken.se 026-24 14 26 Jobbnummer 6592830
Observera att sista ansökningsdag har passerat.