Lönekonsult
Tierps kommun / Administratörsjobb / Tierp
2022-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2024-01-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Tierp,
Älvkarleby,
Östhammar,
Gävle,
Sandviken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tierps kommun i Tierp,
Gävle,
Uppsala eller i
hela Sverige Titta på Tierp, ta steget, landa och älska. Tierps kommun har ett bra och nära läge mellan Uppsala och Gävle och för jobb på distans. Tierp har Stockholm, Uppsala eller Gävle inom mindre än en timmes räckhåll. Med goda och varierande boendemiljöer, havsnära natur, skog och kultur inpå knutarna, bra kärna, infrastruktur och kommunikationer, erbjuder vi dig stor livskvalitet i det lilla. Våra värderingar betyder mycket för oss. Vi arbetar utifrån respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Vi tillämpar tillitsbaserad ledning och styrning för starka relationer och förtroende mellan chefer och medarbetare. Läs mer om oss på tierp.se
Publiceringsdatum2022-01-19ArbetsuppgifterLönecentrum administrerar löner för alla medarbetare som jobbar i Tierp, Knivsta och Älvkarleby kommun samt för alla medarbetare i TEMAB (Tierps Energi & Miljö AB). Lönecentrum har 11 medarbetare fördelat på lönekonsulter och systemutvecklare
Som lönekonsult arbetar du i team med alla steg i löneprocessen. Du arbetar med att kontrollera och bearbeta löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Som lönekonsult arbetar du också med stödjande och konsultativa insatser till främst chefer. Du kommer även att sitta i vår telefonsupport, hålla utbildningar och på bästa sätt vara ett stöd gällande personal- och lönesystems funktioner. En annan viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar. Eftersom rollen innebär många olika kontakter är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. God vana av att arbeta med Officepaketet.
Som person är du en god analytiker som är bra på att felsöka, se sammanhang och kunna lösa komplexa frågor och problem. Arbetet kräver noggrannhet samt hög integritet. Du är serviceinriktad vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, du har en pedagogisk förmåga och förståelse för andra människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du tycker om att ta ansvar men förstår samtidigt vikten av samarbete och att teamet ska lyckas med sin uppgift. Du har en vilja att påverka och utveckla. Vi arbetar för att ha starkt kundfokus och ett professionellt bemötande. I rollen som lönekonsult är det viktigt att vara strukturerad och kunna prioritera sin dag rätt då arbetet delvis är styrt efter olika tidsgränser. För att lyckas i rollen ser vi att dina personliga egenskaper har stor betydelse, vilket innebär att du har god förmåga att samarbeta, arbeta i team men också förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt
Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerVi söker dig som har lönekonsultutbildning eller motsvarande erfarenhet av lönehantering. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av arbete med löner i Personec- P samt kunskap om kommunala avtal AB, intresse av att arbeta med digitala lösningar samt viss kunskap inom pensionsområdet.
Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-04-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTierps kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1084651".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tierps kommun (org.nr 212000-0266)
Kontakt Lönechef
Maria Sundh
maria.sundh@tierp.se 0293-21 84 50 Jobbnummer 6260356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.