Lönekonsult

Åstorps kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Åstorp
2009-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2011-10-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Åstorp, Bjuv, Klippan, Ängelholm, Helsingborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åstorps kommun, Personalenheten i Åstorp

Åstorps kommun ligger i nordvästra Skåne vid foten av den vackra Söderåsen med närhet till hav, natur, kultur och fritid. Dessutom har vi goda väg- och järnvägsförbindelser i nordvästra Skåne samt med Hässleholm, Kristianstad, Malmö och Lund. Åstorp är en expanderande och attraktiv kommun med stor inflyttning av bland annat barnfamiljer.
Vi söker medarbetare som vill vara med och arbeta för att Åstorp ska fortsätta att vara en attraktiv kommun för alla att bo och leva i. Under de senaste åren har vi i hela kommunen arbetat mycket med kommunens organisationskultur, vilket utmynnat i ett värdegrundsdokument som ska genomsyra alla verksamheter. Huvudrubrikerna för både ledare och medarbetare är ”Tydlighet”, ”Mod”, ”Lyhördhet”, ”Engagemang” och ”Kvalitet”.

Publiceringsdatum
2009-11-20

Arbetsuppgifter
På Kommunstyrelseförvaltningens centrala administration i Åstorp kommun, ligger lönekontoret som även administrerar Perstorps kommuns löner. Varje månad administrerar våra lönekonsulter drygt 2000 löneutbetalningar. Lönekontoret leds av personalchefen i Åstorps kommun och består av systemförvaltare och lönekonsulter. Då ett par av våra lönekonsulter går i pension kommer vi efter genomförd omorganisation, att behöva nyanställa en ny medarbetare på 75 %.
Som lönekonsult förväntas du kunna arbeta med alla steg i lönebearbetningsprocessen, från registrering av anställningsavtal till kontroller och rättelser i samband med utbetalning.
Du förväntas också ha mycket god allmän systemförståelse och ska utan svårighet kunna ge support och information till såväl anställda med egenrapportering som till arbetsledare både via telefonsamtal och personliga möten och du har också ansvar för vår kundservicetelefon enligt löpande schema.
I övriga arbetsuppgifter ingår också hålla sig ajour med regelverket kring lönefrågor; att tolka lagar och avtal, inte minst allmänna bestämmelser samt skriva ut intyg och arbetsgivarintyg.

Kvalifikationer
Vi vill att du har lägst gymnasieutbildning från någon av de teoretiska linjerna, goda kunskaper i Office-paketet, samt goda kunskaper om de arbetsrättsliga lagarna och avtalen.
Vi söker dig som har erfarenhet av datoriserad löneadministration, gärna inom kommunal verksamhet där erfarenhet av Personec P är meriterande liksom kunskaper om hanteringen av WinLas och Offentliga jobb.
God samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet är egenskaper som vi ser som viktiga. Arbetet innebär att kunna arbeta självständigt och konsultativt samtidigt som många kontakter med våra medarbetare innebär att vi också ställer stora krav på hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten då vi arbetar i team.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: 2010-03-01

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 75%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-23
Tillträde 2010-03-01 eller efter överneskommelse
Ange följande referens när du ansöker: 173753
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Helen Ohlsson, 042-640 45
Gun Friberg, 042-640 29

Facklig kontakt
Berit Streifert, 042-640 41

Företag
Åstorps kommun, Personalenheten

Adress
Åstorps kommun, Personalenheten
Storgatan 7
26580 Åstorp

Jobbnummer
540407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åstorps kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åstorps kommun, Personalenheten: