Lönekonsult
Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Karlskoga
2014-05-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2014-12-04) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor AB i Karlskoga,
Linköping,
Jönköping,
Stockholm,
Västervik eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.
Till ett växande bolag söker vi nu ytterligare en serviceinriktad Lönekonsult till vårt kontor i Karlskoga.
Arbetsbeskrivning I din roll som lönekonsult hos oss kommer du ha eget kundansvar för ett antal av våra kunder. Du kommer hantera hela löneprocessen, allt från administration av tidrapporter, löneberedning, semesterberäkningar till utbetalning och rapportering till myndigheter. Du bör kunna tolka gällande kollektivavtal och bistå kunderna i olika frågeställningar som kan uppstå. Tjänsten är heltid och tillsvidare.
Kvalifikationer och egenskaper Rollen kräver att du självständigt har arbetat med lönehantering, är van att tolka de olika regler som gäller samt att kunna vara lyhörd och proaktiv. Ordning och reda och ett strukturerat arbetssätt samt god social förmåga är centrala egenskaper. Vi sätter stort värde vid vem du är som person då du kommer ingå i ett team på 11 personer som arbetar nära tillsammans för att nå gemensamma mål. Du bör också ha goda kunskaper i engelska och uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Om företaget Varför arbeta som konsult hos Accountor och vad kan vi erbjuda dig? Accountor är en stor internationell koncern med många möjligheter, idag finns vi på fyra orter i Sverige som har ett nära samarbete. Vi levererar högklassiga redovisning- och lönetjänster på ett modernt sätt. Våra kundlöften är mycket viktiga för oss, och styr oss i vår vardag. Du kommer att få en viktig roll med många kontaktytor i en händelserik miljö, ingen dag är den andra lik. Vi genomför en gång per år undersökningen Great Place To Work och är mycket engagerade i att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder flera förmåner bl.a. friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal.
Frågor och kontakt Ansök gärna redan idag men senast den 15 juni 2014. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju löpande. Vid eventuella frågor kontakta Maria Dietmann 0586-77 77 56. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-05-21Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
Ersättningxxx
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor AB
AdressAccountor AB
69125
69125 .
Kontorsadress69125
Jobbnummer 1884024
Observera att sista ansökningsdag har passerat.