Lönehandläggare till Gävle
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
2018-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare till Gävle" (publicerad 2022-05-04) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster på löneenhet 1 i Gävle som idag består av 22 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.
För att ansluta nya kunder till Statens servicecenter arbetar vi i projektform genom anslutningsteam. Anslutningsteamen arbetar med övertagandet av löneadministrationen från befintliga och blivande kunder. Utifrån kompetens och erfarenhet finns det även möjlighet att viss del av tjänsten innebär deltagande i något av våra många anslutningsprojekt.
Publiceringsdatum2018-03-27KvalifikationerVi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning/kompetens
• Arbetat med löneadministration
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula eller Palasso
• Erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal
• Erfarenhet av att arbeta i projektinförande av lönesystem
• Erfarenhet av arbete med processförbättringar inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara strukturerad
• Vara noggrann
• Ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Vara serviceinriktad
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt
• Ha god samarbetsförmåga
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast 11 april.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Sofie Sjögren, Enhetschef
ann-sofie.sjogren@statenssc.se 010-456 03 26
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle
KontorsadressStatens servicecenter
FE15
Jobbnummer 4047465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.