Lönehandläggare

Rättviks kommun / Administratörsjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Rättvik, Leksand, Mora, Gagnef, Orsa eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rättviks kommun i Rättvik

Rättvik - där tradition möter framtid!
Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete.




Publiceringsdatum
2021-04-23

Beskrivning
HR-enheten består av en HR-chef, tre HR-strateger, fyra lönehandläggare samt en bemanningsenhet med en enhetschef och fyra bemanningsassistenter.

Vi levererar ett professionellt chefsstöd och service inom områdena HR, lön och bemanning. Inom enheten har vi en tät och öppen dialog, stöttar varandra, delar med oss av våra kunskaper och ser till att vara varandras goda arbetsmiljö. Du kommer att jobba i en organisation där vi strävar efter balans mellan yrkes- och privatliv.

Dina arbetsuppgifter
Som lönehandläggare kommer du i kontakt med hela organisationen inom kommunen. Du ger service till både chefer och medarbetare.
De löpande arbetsuppgifterna består bland annat av:

- Inrapportering av anställningsuppgifter och löneuppgifter.
- Avstämning, kontroll och rättelser.
- Tolkning och tillämpning av lagar och avtal.
- Kontakter med myndigheter.
- Hantering av ärendesystem.
- Statistik.
- Förvaltning och utveckling av våra HR-system.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen, är utbildad lönespecialist eller har likvärdig utbildning inom löneområdet.

Du har erfarenhet av lönehandläggning och HR-system/lönesystem, tidigare erfarenheter av Heroma är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av förtroendemannahantering samt tolkning av lagar och avtal, särskilt kollektivavtalet HÖK/Allmänna Bestämmelser.

Arbetet innebär många interna och externa kontakter, vilket kräver att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att leverera lösningar. Vi ser gärna att du är van att utbilda och informera både stora och små grupper. För att axla rollen som lönehandläggare behöver du därför behärska det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du är en van IT-användare med goda kunskaper i Office 365.

För att trivas och göra ett bra jobb hos oss i vår lilla enhet så tror vi att du som person är strukturerad, självgående och har en god samarbetsförmåga. Du behåller ditt lugn och har förmågan att fokusera på rätt saker även i stressade situationer.

Om arbetsgivaren:

I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare.
Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss.
För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje.
Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rättviks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/35".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rättviks kommun (org.nr 212000-2171)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5714067

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rättviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rättviks kommun: