Lönehandläggare
Statensservice center Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statensservice center Stockholm i Stockholm Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster med placering i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration samt att besvara ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Förutom lönesystem med egenrapportering så tillhanda håller vi planering och bemanningssystemet Besced. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där ni gemensamt planerar, genomför och utvecklar arbetet, men alla i gruppen har ett eget ansvar för sina löner och arbetar med både gemensamma och egna förbättringsarbeten.
Publiceringsdatum2015-10-23KvalifikationerVi söker dig som har:
Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen
Erfarenhet av att arbete med oregelbundet schema
Bekväm med att arbeta i olika datasystem
Vidare ska du ha förmåga:
Är positiv, engagerad och driven
Trivs i ett högt tempo och är beredd att hantera oförutsedda händelser
Är kommunikativ och serviceinriktad
God samarbetsförmåga, är strukturerad, resultatinriktad och noggrann
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 2015-11-08 till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Lönehandläggare Stockholm" och Dnr 10713-2015/2511
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 10713-2015/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@statenssc.seKontaktCarina Rystedt, Enhetschef 010-4560386
Facklig kontaktAnnika Andersson, ST 010-4560057
Martina Sterner, Saco-S 010-4560086
Calle Hjelmerus, Seko 026-656583
FöretagStatensservice center Stockholm
AdressStatensservice center Stockholm
FE 15
11151 STOCKHOLM
KontorsadressDROTTNINGGATAN 29
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-456000
Jobbnummer 2494083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.