Lönechef

Nyköpings kommun Centrala funktionen / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun Centrala funktionen i Nyköping

Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt.
Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy.
För mer information: www.nykoping.se
I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid.

Publiceringsdatum
2010-11-23

Arbetsuppgifter
Löneenheten tillhör HR-avdelningen och har 14 medarbetare under ledning av en lönechef. Enhetens huvudsakliga arbetsuppgift är utbetalning av löner och arvoden för Nyköpings och Oxelösunds kommuner och att vara ett stöd för koncernledning och verksamhetsansvariga i lönefrågor. Vi ansvarar för förvaltning, drift, underhåll och utveckling av personal- och lönesystem. Vi har också ansvar för IT-stödet för personaluppföljning och tar fram personalstatistik och analyser. Pensioner och arbetsmarknadsförsäkringar administreras på Löneenheten samt redovisningar till statliga verk och myndigheter. Vi tillämpar självservice för våra anställda. Inom de närmaste åren kommer fokus att ligga på systemutveckling som stödjer verksamheternas behov.
I rollen som Lönechef har du ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar och ansvarar för att leda enhetens arbete. Som ledare är ditt uppdrag även att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete på enheten. Du kommer även att arbeta med att utveckla, samordna och följa upp processer, metoder och rutiner. Att leda projekt och ingå i projektgrupper är också en del av arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning, t.ex. personalvetarprogram, ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi vill att du har ledarerfarenhet och gärna erfarenhet av att leda projekt, företrädesvis från kommunal verksamhet. Erfarenhet av byte av lönesystem är meriterande då vi står inför ny upphandling
Vi söker dig som har kompetens av lönefrågor och vill att du har förståelse för löneprocessen, IT-frågor samt erfarenhet av att stödja verksamheternas behov.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är engagerad, förtroendeskapande, kommunikativ, har problemlösningsförmåga samt helhetssyn. Vi vill att du ska tycka det är roligt att motivera och utveckla din personal och skapa ett positivt arbetsklimat. Eftersom du är trygg i dig själv gillar du att se dina medarbetare växa. Du tycker om samarbete och att hitta lösningar och vill arbeta i en kommun som växer.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-09
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A192623
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ingrid Lindbom, 0155-45 77 71

Facklig kontakt
Jan Axelsson, 0155-24 84 70
Anna Möller, 0155-24 85 59

Företag
Nyköpings kommun Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun Centrala funktionen
61183 Nyköping

Jobbnummer
784958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun Centrala funktionen: