Löneadministratör, vikariat.
Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Löneadministratör erbjuds du ett av Sveriges viktigast HR jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.
Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna.
Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål.
Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet.
Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser
• är Du en av dem?
Läs mer om vår arbetsplats här: Vår arbetsplats | Svenska kraftnät (svk.se)
Publiceringsdatum2024-01-03Om tjänstenRollen som löneadministratör innebär att du arbetar med löpande löneadministration, registrerar nyanställda och även administration av manuella löneunderlag som t.ex. tidrapporter, ersättningar och utlägg.
Rollen kommer även att innefatta följande uppgifter:
• Kontroll av egenrapportering av reseräkningar och förmåner
• Löneväxling och tjänstepensionsavsättningar
• Fakturahantering
• Service till organisationen och våra medarbetar i form av rapporter, intyg, årsinkomst, sjukanmälan, kontrolluppgifter, inköp av hjälpmedel som t.ex. terminalglasögon och sjukanmälan
• Sortering och arkivering av löneunderlag.
• Du kommer att arbeta med mycket kompetenta, engagerade och professionella kollegor och tjänsten innebär stora möjligheter till personlig utveckling samt nära kontakter med kollegor i hela Svenska kraftnät.
Tjänsten, som är ett vikariat på 12 månader, med eventuell möjlighet till förlängning, ingår i Enheten för lön och personaladministration
som i dagsläget består av sex medarbetare fördelat på löneadministratörer, lönespecialist och modulansvarig för lönesystemet.
Enheten ingår i HR avdelningen och enhetschefen rapporterar direkt till HR Direktören.
Om dig
Personliga egenskaper.
För lyckas i rollen som Löneadministratör måste du arbeta på ett strukturerat sätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv.
Du är även van att sätta upp och hålla tidsramar.
Självklart är du som person relationsskapande och har en god samarbetsförmåga, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.
Du skapar kontakter och underhåller relationer och arbetar bra med andra människor, relaterar till andra på ett lyhört och förtroendeingivande sätt.
För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt med en viss personlig mognad dvs. att du är trygg, stabil och har självinsikt, ser relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som anpassar sig efter varje enskild situation.
Sist men inte minst är du tydlig och säkerställer att ditt budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter, du påminner och följer upp och har ett helhetsperspektiv på de frågor du arbetar med men samtidigt förmågan att omsätta dessa till konkret handling.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering!
Skallkrav.
Du ska ha utbildning inom löneadministration eller motsvarande kompetens
förvärvad på annat sätt.
Vidare har du:
• Flerårig erfarenhet av löneadministration
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av lönehantering i större organisationer
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande krav
• Kunskaper och erfarenhet av löneadministration i UBW lönemodul
• Tidigare erfarenhet av löneadministration i statlig myndighet
• Kunskaper kring statliga kollektivavtal och specifikt Affärsverksavtalet.
Bra att veta
• Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid.
• Publiceringsdag: 3 januari 2024
• Sista dag att ansöka är 25 januari 2024.
• Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.
Kontakta gärna nedanstående personer för mer information
Rekryterande chef Veronica Wentzel,
Veronica.Wentzel@svk.se Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. nr. 010-350 91 49.
Fackliga representanter är;
Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77
Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68.
Du når oss också via e-post: fö
rnamn.efternamn@svk.se.
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.
För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:
Lär känna oss på Svenska kraftnät
Ersättning Normala villkor
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 8364731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.