Löneadministratör till växande byggföretag
Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Umeå
2016-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till växande byggföretag" (publicerad 2016-03-07) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Umeå,
Robertsfors,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-02-23Om tjänstenTill vår konsultverksamhet söker vi nu för en kunds räkning en löneadministratör. Du kommer därmed att bli anställd av Arena Personal men arbeta som uthyrd medarbetare hos vår kund för ett långsiktigt uppdrag. Vår kund finns belägen i Umeå och Luleå men uppdraget kommer att vara på kundens kontor i Umeå. Företaget är i en expansiv fas och växer, vilket gör att du får vara en del av denna positiva utveckling. Som löneadministratör kommer du att arbeta med:
• Insamling av löneunderlag
• löneberedning
• löneutbetalning
Du kommer ha ansvar över all administration av lönesystem. Dessutom kommer du att jobba med avräkning av löner samt kontrollera tids,- och frånvarorapporter och se till att underlag finns för att kunna granska arbetade timmar. Alltefter du introduceras i företaget kommer du att få ansvara över andra ekonomiska och administrativa uppdrag. Tjänsten är till en början på 50 % men kunden har för avsikt att efter introduktionen utöka tjänsten till 100% inom några månader.
ProfilSom person är du systematisk. Du är ansvarsfull och gillar att samarbeta samt har ett öga för siffror. Du är även strukturerad och har stor förmåga att jobba självständigt genom hela löneprocessen. Vi ser att dina personliga egenskaper kommer vara viktiga för hur du kommer trivas i rollen ute hos vår kund. Du bör ha en nyfikenhet och stor vilja att snabbt ta till dig nya arbetsuppgifter och nya system.
För att vara aktuell för uppdraget bör du ha:
• eftergymnasial utbildning med riktning mot ekonomi
• har erfarenheter av löneadministration och lönehantering
• goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande men inte ett krav är:
• erfarenheter av lönesystemet Hogia ByggLön, Hogia Byggekonomi, Hogia Integration tools samt Outlook
• vana av arbete med löpande bokföring
• samt kännedom av Byggavtalet.
Vi erbjuder
Vi på Arena Personal matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på en attraktiv arbetsplats där du utvecklar din kompetens och har möjlighet att bidra med din personlighet hos din kommande arbetsgivare.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i ditt uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Tjänsten är till att börja med en 50 % tjänst. Vår samarbetspartner och kund ser redan i dag, att är du rätt person för uppdraget planerar de för att utöka uppdraget till en 100% anställning. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3040
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Degerlund Lindgren 072-2277902
karin.degerlundlindgren@arenapersonal.comFöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Skolgatan 65G
90329 Umeå
KontorsadressSkolgatan 65G, Umeå
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2687535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.