Löneadministratör till trevligt team sökes!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du ha ett serviceinriktat arbete där du får användning för din kompetens inom löneadministration? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig nu möjlighet till nya utmaningar med placering hos en av våra kunder i centrala Göteborg!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som löneadministratör hos denna kund kommer du arbeta på företagets HR-avdelning där du tillsammans med kollegor kommer att sköta löneadministrationen. Avdelningen arbetar med att på ett effektivt sätt stötta och serva företagets organisation med personal- och löneadministration. Din roll som löneadministratör innebär att du arbetar med hela löneprocessen, för både tjänstemän och kollektivanställda. Du ansvarar och ser till att lagar och kollektivavtal inom ditt område följs och att de anställda får sin lön i rätt tid. Du kommer också att få hjälpa organisationens chefer med viss schemaläggning i tidsredovisningssystem samt med övrig personaladministration såsom anställningsavtal, handläggning av arbetsskador och framtagande av uppgifter i personalsystem etc. Arbetet sker i systemet Personec.
Uppdraget är med start omgående och kommer inledningsvis att pågå under 6 månader framöver. Du får en anställning i Adeccos konsultverksamhet och kommer att vara placerad hos vår kund i centrala Göteborg. Arbetet är förlagt på heltid, måndag till fredag kl. 8.00-17.00.
Vem trivs här?
För dig som har en gedigen erfarenhet inom löneadministration där du arbetat självständigt med hela löneprocessen under minst 3 år, kommer snabbt att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Har du en utbildning inom löneadministration och är van vid att hantera stora lönevolymer på minst hundra anställda, inom kollektivsidan såväl som tjänstemän, är detta tjänsten för dig. Om du dessutom är van vid att arbeta med personalstatistik och gärna även personalekonomi, kommer du att nå stor framgång i denna tjänst. Erfarenhet från Personec är meriterande.
Är du som person serviceinriktad och flexibel kommer du att passa perfekt som löneadministratör hos denna kund. Viktigt är att du kan arbeta självständigt såväl som i team samt att du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta mot deadlines.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid.
Publiceringsdatum2015-05-22ErsättningFast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-27
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Williamson 031-7254548
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2306397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.