Löneadministratör Till Internationella Modeföretaget Bestseller
Bestseller Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bestseller Sverige AB i Solna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige BESTSELLER söker en löneadministratör/ekonomiassistent med känsla för service
BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som vi har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna där vi sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Som anställd hos BESTSELLER blir du en del av vår familj. Vi erbjuder en utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla jobbar tillsammans mot gemensamma mål. För oss på BESTSELLER är prestigelöshet ett nyckelord och det är en självklarhet för oss alla att ibland jobba över gränserna för att hjälpa en kollega. Läs gärna mer om BESTSELLER och våra värderingar på about.bestseller.com.
Denna tjänst passar dig som har god förståelse för löneprocessen, har tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett företag utan kollektivavtal och som drivs av ett högt tempo där du får ta stort eget ansvar. Du kommer att vara en nyckelperson i företaget och har under året kontakt med samtliga 100 anställda.
Publiceringsdatum2022-07-11Dina arbetsuppgifterSom löneadministratör hos oss kommer du att ansvara för att självständigt sköta hela löneprocessen såsom administrera, rapportera och betala ut lön till framförallt tjänstemän. Du kommer även att vara organisationen behjälplig med rådgivning och support gällande lönerelaterade frågor. Du känner dig bekväm med att jobba i flera olika system och hjälper även till att optimera dessa för att göra löneprocessen mindre manuell.
Övriga arbetsuppgifter:
• Bokföring av löner, källskatt, sociala avgifter samt semesterskuld
• Rapportering och betalning av sociala avgifter och källskatt till skatteverket
• Provisionsberäkningar
• Kontoavstämningar
• Hantering och support av pensioner
• Framtagande av rapporter och statistik till berörda myndigheter
• Upprätta anställningsavtal
• Löpande uppdatera vårt interna personalsystem
Övriga kvalifikationer
• Du har minst två års erfarenhet av lönearbete, gärna utan kollektivavtal
• Du har erfarenhet från lönesystemet Kontek samt personalsystemet Success Factors
• Grundläggande kunskaper inom bokföring är meriterande
• Erfarenhet från något ekonomisystem, meriterande om du har arbetat i SAP
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift
Vi lägger väldigt stor vikt på personliga egenskaper där vi ser att du som person är ödmjuk och prestigelös. Du har en stor portion integritet och trivs i en roll där du får arbeta självständigt samt har ett intresse av uppdateringar inom lagar och avtal. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår organisation och garanterar dig en arbetsplats med stort hjärta.
Start: Oktober
Tjänsten är på deltid, 30 timmar i veckan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressBestseller Sverige AB
Frösundaviks allé 9
16970 Solna
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bestseller Sverige AB (org.nr 556306-7544),
http://about.bestseller.com Frösundaviks allé 9 (
visa karta)
169 70 SOLNA
Arbetsplats Bestseller Sverige Aktiebolag
Jobbnummer 6813277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.