Löneadministratör till internationell koncern
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker för kunds räkning en noggrann och serviceinriktad löneadministratör till en internationell koncern med fint kontor i Bromma. Du välkomnas in i ett team om 5 kollegor som också hanterar löner.
Tjänstebeskrivning
I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor sköta lönehanteringen för två bolag inom koncernen om ca 1200 löner.
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av:
• Arbeta med att kontrollera och godkänna underlag mot gällande avtal samt registrering i aktuellt lönesystem, HR+
• Inläsning av filer samt kontroll enligt checklistor
• Arbeta efter framtagna kontrollrutiner
• Arkivering av löneunderlag
• Besvara frågor från organisationens medarbetare
• Telefon- och mejlsupport kring lönefrågor
• Skriva ut arbetsintyg för a-kassa, Försäkringskassan etc
• Ekonomiska avstämningar
• Aktivt och engagerat delta i att utveckla rutiner och arbetsuppgifter
• Tolka avtal och göra beräkningar
• Kontakt med affärschefer i verksamheten
• Korrigering av felaktiga utbetalningar
Den här är tjänsten för dig som vill vara med och vidareutveckla löneavdelningen. Du är en van löneadministratör med lönetänk, erfarenhet, förståelse och som vet hur man jobbar med löner.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet från att arbeta med löner i minst något/några år. Du är datavan och har goda kunskaper Officepaketet, framförallt Excel. Vana vid att tidigare ha arbetat i något lönesystem är ett krav, meriterande om du har arbetat i HR+. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Som person är du kommunikativ och serviceminded. Du är noggrann, ansvarsfull och kan hålla deadlines. Du trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla, förbättra och förenkla samtidigt som du gillar rutiner.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start omgående med anställning hos SW och 6 månader framåt. Det finns chans till förlängning anställning hos kunden för rätt person efter uppdragets slut.
Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontorstider Kontorstider
Publiceringsdatum2015-05-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2292420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.