Löneadministratör till expansivt företag!
KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Borås,
Halmstad eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vill du arbeta som löneadministratör? Vill du ha en spännande roll på ett växande bolag? Gillar du att arbeta i ett team som stötta varandra? Här har du chansen att följa med på en händelserik resa!
Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare och kunder. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som Löneadministratör har du en viktig roll. Vår kund behöver förstärkning till deras HR och Löneavdelning som består av fem kollegor som arbeta tätt ihop.
I rollen som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen med följande arbetsuppgifter:
• Hantering och tolkning av kollektivavtal
• Administration kring nyanställning och avslutning av anställning. Så som anställningsavtal och arbetsgivarintyg.
• Rapportering till myndigheter, TRR, försäkringar, försäkringskassan etc.
• Ge support till kollegor i ärenden angående skattefrågor, pensionsplaner, tjänst- och föräldraledighet etc.
Kvalifikationer
För att passa i den här tjänsten ser vi att du tidigare har arbetat i liknande roll. Vi söker sig som motiveras av ordning och reda, där ett strukturerat och noggrann arbete är en självklarhet. Vår kund är en snabbt växande organisation och för att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel och innovativ som person, nya idéer och lösningar uppskattas alltid!
Har du tidigare erfarenhet av AGDA är det högst önskvärt. Det viktigaste är att du har god datorvana och är trygg med olika system, gärna att du tidigare arbetat i Excel.
Övrigt
Du kommer bi anställd hos oss på KFX HR-partner men arbeta hos vår kund i Mölndal.
Tjänsten är på heltid och är start så snart som möjligt.
Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag på kfx.se!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-08-27ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: 3374
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Berggren 031-711 98 00
FöretagKFX HR-partner Göteborg AB
AdressKFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6
Jobbnummer 4313056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.