Löneadministratör till DHL Express

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till DHL Express" (publicerad 2016-12-05) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till DHL Express Sverige söker vi efter en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start så snart som möjligt och 4 månader framåt.

Ditt uppdrag

DHL Express har sitt kontor i Solna och till deras löneteam söker vi nu efter en erfaren löneadministratör. Vi söker efter dig som vill vara med på en förändringsresa där du får vara med och förbättra rutiner och processer. Här kommer du att tillsammans med din kollega arbeta med både tjänstemanna- och kollektivavtalslöner och ni hanterar ungefär 750 löner i hela lönekedjan. Det är i stort ett traditionellt arbetsinnehåll med månatliga lönekörningar, sociala avgifter, bonus, pensioner m.m. Du kommer att ha mycket kontakt med organisationens chefer och sitta i support gentemot dem.

Din bakgrund

DHL Express Sverige ser en välfungerande löneadministration som en kritisk HR-tjänst för att skapa en arbetsplats i världsklass. Därför söker vi dig som gillar att vara delaktig i förändringsprocesser och tycker att det är kul att hitta förbättringar och effektiviseringar. Du är driven och positiv och är van vid att arbeta självständigt.

Vi tror att du har ca 3-5 års erfarenhet av att arbeta med lön. Du har en vana från kollektiv- och tjänstemannalöner och har du tidigare arbetat med transportavtalet är det meriterande. I tidigare tjänster har du arbetat i Agda och du har god förståelse för systemet. Du har en ekonomisk förståelse och vi ser gärna att du har vana av att arbeta med schemaläggning.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (julia.goossens@wise.se) och konsultchef Emilie Runnegård (emilie.runnegard@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag

Publiceringsdatum
2016-11-04

Ersättning
Fast och rörlig lön
Friskvårdsbidrag 3000kr/år

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 2663
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Franzén-Körlof

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
3142834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: