Löneadministratör/systemförvaltare
Kommunledningskontor, Löneenheten / Ekonomiassistentjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontor, Löneenheten i Munkedal Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca 10 400 invånare, och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur, från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.
Publiceringsdatum2019-03-12BeskrivningLöneenheten är placerad i fina lokaler vid Utvecklingscentrum Munkedal i Dingle och vi administrerar 55 000 löner per år för Sotenäs-, Munkedals- och Lysekils kommuner (SML).
Vi är 12 tillsvidareanställda som bl.a. arbetar med löneadministration, försäkringar, pensioner, systemförvaltning samt support och utbildning inom dessa områden.
När nu en av våra medarbetare går i pension söker vi hennes efterträdare samtidigt som vi förstärker inom området systemförvaltning.
Vi tillämpar flexibel arbetstid vilket innebär att du själv har vissa möjligheter att påverka din arbetstid.
Dina arbetsuppgifterDu kommer som löneadministratör att arbeta med registrering och kontroller i vårt löne- och personalsystem Heroma. Du kommer att arbeta i ett team som ger support-, service och stöd åt våra chefer och övriga anställda gällande schema, löner, försäkringar och vissa avtalsfrågor.
Du kommer att ha en speciell funktion när det gäller uttag av personalstatistik i Heroma samt arbete med avstämningar mot ekonomisystemen.
Som systemförvaltare kommer du tillsammans med övriga två systemförvaltare att ansvara för underhåll, drift, integrering samt utveckling av vårt nuvarande personalsystem Heroma. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer dock att vara inom HR-delen i Heroma.
Vi arbetar med ständiga förbättringar och du kommer att vara en viktig del i detta arbete.
KvalifikationerVi söker dig som har en gymnasial administrativ utbildning alternativt en LIA-utbildning. Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet inom ekonomi och/eller löneadministration. Vi förutsätter att du har ett intresse av och vana från olika IT-system.
Som person är du noggrann, initiativrik, analytisk men också flexibel. Vi förutsätter att du har ett gott kundbemötande, har lätt för att samarbeta samt förmåga att arbeta självständigt.
AnställningsvillkorTillsvidaretjänsten är på heltid (ca 60 % som löneadministratör och 40 % som systemförvaltare). Tillträde sker helst under april månad.
Medflyttarservice
Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna
agneta@medflyttarservice.se 0763-221793 eller gå in på
www.medflyttarservice.seMunkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: April 2019 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 2019/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Mattsson, Lönechef 0524-18479
FöretagKommunledningskontor, Löneenheten
AdressKommunledningskontor, Löneenheten
Centrumtorget 5
45580 Munkedal
KontorsadressCentrumtorget 5
Jobbnummer 4662678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.