Löneadministratör Sökes Till Arriva Skandinavien
Arriva Skandinavien / Ekonomiassistentjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Skandinavien i Ospecificerad arbetsort Vill du vara med och utveckla lönearbetet på den svenska sidan och ansvara för införandet av nya processer? Är du utåtriktad med fokus på service och har lätt för att samarbeta med organisationens många kontaktytor?
Till ARRIVA Skandinaviens huvudkontor i Kastrup, Danmark, söker vi en engagerad och erfaren löneadministratör. Arbetet är utmanande, krävande men också utvecklande. Är du välorganiserad och trivs i en hektisk vardag med ett härligt team av kompetenta kollegor, då är detta arbete något för dig!
Att arbeta med löneadministration i ARRIVA Skandinavien
Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med att administrera löner till 2.500 svenska medarbetare i lönesystemet Kontek. Den största delen av våra lönetransaktioner kommer från ett försystem som sköts ute i driften. Du samarbetar med och ska fungera som ett stöd för driften inom dina ansvarsområden vilket främst innebär hjälp med rutiner för rapportering av löneunderlag. Detta innebär att du har kontinuerlig kontakt med våra anläggningar runt om i Sverige. Du gör också lönerelaterade kontoavstämningar i samarbete med ekonomiavdelningen och därför är erfarenhet av detta meriterande. Du arbetar i ett nära samarbete med ytterligare en svensk kollega och kommer att bli en del av det dansk/svenska teamet om 7 personer.
Vi står inför en spännande förändringsprocess och vi vill att du tar en aktiv del i detta arbete samt är den som ansvarar för hög kvalitet och att informationen är korrekt i våra system.
Du är en entusiastisk och positiv eldsjäl med hög arbetsmoral
Du har dokumenterad erfarenhet som löneadministratör från en annan större organisation samt kunskap kring gällande lagar och avtal. Du som söker tjänsten bör ha 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande. På huvudkontoret finns både svenska och danska medarbetare och vi vill därför att du har god förståelse i det danska språket. Vi ser gärna att du har intresse och vilja till att utveckla de system som stödjer vårt lönearbete.
Som person är du förändringsbenägen, öppen och vill bidra till en positiv stämning på avdelningen. Du har en känsla för kvalitet och ett brinnande intresse för att utveckla lönearbetet. Du arbetar strukturerat och självständigt med stort ansvar för dina arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde.
Din utveckling är viktig för oss
ARRIVA kan erbjuda dig ett arbete i en spännande och dynamisk verksamhet där det finns utrymme för egna initiativ och goda möjligheter för personlig utveckling.
Frågor och ansökan
Din ansökan ska vara oss tillhanda senast den 20 juni. Har du frågor eller funderingar kring arbetet som löneadministratör för ARRIVA Skandinavien är du varmt välkommen att kontakta Yvonne Møllgaard Olsen, Lönechef, per telefon + 45 22 82 60 77 eller via mail
yvonne.olsen@arriva.dk .
För mer information om vår verksamhet, var vänlig besök
www.arriva.dk.Publiceringsdatum2010-06-04Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Dagtid
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-20
Ansök via vår hemsida
www.arriva.se under jobba hos oss och välj lediga jobb-tjänster
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagARRIVA SKANDINAVIEN
KontorsadressSköjtevej 26
Jobbnummer 669421
Observera att sista ansökningsdag har passerat.