Löneadministratör/HR-assistent med god samarbetsförmåga sökes ti
Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du öppen och välkomnande i mötet med andra? Har du mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tanke till handling? Vill du även arbeta brett inom det personaladministrativa området i en växande verksamhet med barn och utbildning i fokus? I så fall kan det vara dig vår kund inom offentlig sektor söker till ett ca 2,5 månaders uppdrag för att vikariera under rekryteringen av en personalassistent.
Om uppdraget:
Du kommer att arbeta på personalavdelningen som utgörs av en personalchef, fem personalkonsulter och fyra personalassistenter. Avdelningens uppdrag är att ge brett stöd inom personalområdet till chefer inom verksamheten, såväl operativt och konsultativt som strategiskt. Kontoret ligger ca 20 minuters promenad från Huddinge Pendeltågsstation.
Som löneadministratör/HR-assistent arbetar du nära verksamheten och ger ett dagligt stöd/support inom områdena löneadministration, avtalsfrågor, rekryteringsadministration och annonsering, varför vi tror att du är pedagogisk, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du kommer också att utföra andra arbetsuppgifter inom HR-relaterade områden, såsom den årliga medarbetarenkäten. I arbetet stödjer du förvaltningens chefer och administratörer inom dessa områden, bland annat genom hantering av ärenden, men också genom information och utbildning. HR-avdelningen arbetar i mindre team och arbetsgrupper på avdelningen för att skapa goda resultat och utveckla verksamheten, varför vi tror att du har en god samarbetsförmåga, är noggrann, strukturerad och resultatinriktad. Arbetet sker i det personaladministrativa systemet Heroma.
Publiceringsdatum2018-01-30ArbetsuppgifterKvalifikationer• Löneadministratörsutbildning
• Minst fem (5) års erfarenhet av självständigt arbete med lön och avtalsfrågor
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office
Tjänstens omfattning och tillträdeTjänsten avser ett heltids konsultuppdrag under tidsperioden 2018-02-12-2018-04-01.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, fö
rnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Lindholm
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 3931730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.