Löneadministratör

Randstad AB Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Randstad AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

  Randstad är det näst största HR-service-företaget i världen. Vi är nu representerade i 53 länder, med över 700 000 medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag. Randstad-koncernen har sitt säte i Amsterdam, Holland. Det var här Randstad grundades 1960 och i princip uppfann den flexibla arbetsmarknaden i Holland. Sedan dess har mycket hänt. Storleken gör Randstad till en stabil partner. Men det är den nära, personliga kontakten med våra uppdragsgivare på lokal nivå som är nyckeln till vår framgång. På Randstad i Sverige har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, IT, Callcenter, Sälj, Marknad samt Produktion och Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping, Södertälje, Västerås, Malmö och Lund är vi i dag ett av Sveriges ledande bemanningsföretag.
Randstad Sverige är auktoriserat av Bemanningsföretagen. Det innebär att vi uppfyller högt ställda krav som bl a omfattar etiska regler, kollektivavtal, jämställdhetsplan, ansvarsförsäkring och allmänna leveransvillkor. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv. 
Befattningsbeskrivning
Vi söker en löneadministratör till vår kund i centrala Stockholm med start omgående. Tjänsten tillhör företagets HR-advelning. Omfattning heltid.
Dina arbetsuppgifter 
Vi söker dig som har några års erfarenheter av att arbeta som löneadministratör i ett större företag. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen.
• Administrera tidrapportering, lönesystem och resesystem
• Ge support och service till medarbetare och chefer
• Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• Ansvara för annan kommande personal administration såsom pensioner och försäkringar
Personlig kompetens
Det är ett krav att du har HR-kunskaper och erfarenhet av att tidigare arbetat i Hogia som lönesystem. Du har goda kunskaper i Office paketet och van vid att göra rapporter i Excel. Du har god vana av att läsa och förstå avtal samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift både i svenska och engelska.
Du som löneadministratör är noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad. Du är engagerad, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Du har förmågan att prioritera samt att ge förstklassig service.
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Maria Nyström tel: 693-94 28 eller Maria Rosenberg tel: 693-9434.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tilsättas innan ansökningstiden går ut. Så välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2011-08-01

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Nyström, +46 08-6939428
Maria Rosenberg, +46 08 6939434

Företag
Randstad AB Randstad AB

Adress
Randstad AB Randstad AB
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
993257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Randstad AB: