Löneadministratör
Hofors kommun / Administratörsjobb / Hofors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hofors,
Ovanåker,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hofors kommun i Hofors Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt - oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på
www.hofors.sePersonalfunktionen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Funktionen består av 7 medarbetare som arbetar med stöd och service inom lön samt HR. Vi söker nu en vikarierande löneadministratör som vill vara med och bidra i vårt team.
Publiceringsdatum2021-12-10ArbetsuppgifterSom löneadministratör har du ett varierat arbete där du har en viktig roll i hela löneprocessen. Du arbetar med allt från inrapportering till utbetalning samt med support i löne- och avtalsfrågor till kommunens chefer, administratörer och medarbetare.
En stor del av ditt arbete kommer vara i lönesystemet Personec P, TimeCare Pool och Time Care Planering. I det dagliga arbetet ingår förutom ovanstående bl.a.: hantering av anställningar, utföra kontroller, rapporter, myndighetskontakt, skriva intyg och arkivering.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministrationsområdet alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet. Det är av stor vikt att du har goda datorkunskaper samt att du utrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket.
Du har gärna tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig sektor samt kompetens inom Personec P, Time Care Pool och Time Care Planering.
Du vill leverera god service i organisationen och anstränger dig för att hitta lösningar. Du tar initiativ, ansvar och strukturerar självständigt dina arbetsuppgifter. På arbetsplatsen är gruppen en tillgång, det är därför viktigt att du har vilja och förmåga att samarbeta med andra.
Du har god förmåga att analysera komplexa problem och behåller ett lugn i problematiska situationer.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
OBS urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHofors kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C70175".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hofors kommun (org.nr 212000-2296)
Kontakt HR-chef
Pernilla Bredin
070 - 086 01 67 Jobbnummer 6167899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.