Löneadministratör
Vännäs kommun / Administratörsjobb / Vännäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vännäs,
Bjurholm,
Umeå,
Vindeln,
Nordmaling eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vännäs kommun i Vännäs Att vara medarbetare i Vännäs kommun innebär att spela en viktig roll och göra skillnad för medborgarna. Det innebär också med stor sannolikhet att du kommer att trivas hos oss, det gör nämligen våra medarbetare! Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Vi vet att olikheter berikar.
Bra kommunikationer gör att det är lätt att pendla in eller ut från Vännäs. Besök gärna
www.vannas.se för mer information om kommunen.
Vännäs kommun tar emot ansökan via extern webbplats. Gå in på Vännäs kommuns hemsida under Lediga jobb för att fylla i ansökan.
Välkommen med Din ansökan!
Arbetsplats
Personal- och löneavdelningen i Vännäs kommun söker en löneadministratör. Avdelningen finns inom kommunledningskontoret och fungerar som ett stöd till chefer och medarbetare i kommunen. Avdelningen ansvarar för administration av lön, arvoden och pension till anställda samt förtroendevalda i Vännäs kommun. Totalt finns 7 medarbetare vid avdelningen som leds av personalchef. Sedan 2018 använder vi oss av löne- och personalsystemet Personec P.
Publiceringsdatum2019-12-09Dina arbetsuppgifter• Som löneadministratör hos oss kommer du att arbeta med löneadministrativa arbetsuppgifter så som registrering, beräkning, kontroll samt rättning av lön. Du ger löpande stöd till kommunens chefer och medarbetare i tillämpning av lagar och avtal och lönesystem.
Du kommer också att:
• Arbeta med statistik/utdata för underlag till utredningar och beräkningar inom löne/personalområdet
• Medverka för att utveckla avdelningens arbetsformer inom löneområdet
• Informera internt och externt vid behov
• Delta i utvecklingsaktiviteter för att kunna erbjuda service av hög kvalitet.
Kvalifikationer• Du har lägst examen från gymnasiet gärna med inriktning administration alt ekonomi
• Det är meriterande om du har gått lönespecialistprogrammet på yrkeshögskola
• Du har minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration, meriterande om du har erfarenhet av kommunala avtal och erfarenhet av att arbeta i Personec P
• Du har kunskap av att arbeta med lagar och avtal inom löneområdet.
• Du har goda kunskaper i svenska i både tal- och skrift.
• Du är van att arbeta noggrant och systematiskt och är intresserad av att ge god service
Vi söker dig som:
• Är strukturerad, noggrann och analytisk med förmåga att se helheter.
• Är trygg, flexibel, och tycker om att ge god service
• Känner engagemang för lönefrågor
• Är problemlösare och vill gärna hitta förbättringar i arbetet
• Tycker om att arbeta i team
Tillsvidareanställning, 75-100% utifrån kompetens och erfarenhet.
Anställning from 2020-03-01
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Vännäs kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVännäs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "107-2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vännäs kommun (org.nr 212000-2841)
Jobbnummer 4993692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.