Löneadministratör
Mölndals stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
2016-06-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2019-03-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Publiceringsdatum2016-06-23ArbetsuppgifterMölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen ansvarar för chefsstöd till personalansvariga chefer, löneadministration för hela staden samt har en vikarieenhet.
Löneenheten består av 19 personer. Som löneadministratör kommer du att vara ett aktivt konsultativt stöd till chefer och anställda i personal och lönefrågor. För rätt person kommer tjänsten även att innebära ett ansvar för support, utbildning och framtagande av utbildningsmaterial kring schema/bemanningssystemet Timecare planering. Det innefattar delaktighet i planering och genomförande av uppgraderingar, underhåll av systemet samt kontakt med systemleverantörer när det gäller support, felsökning och förvaltningsfrågor. Du kommer också att ge viss support kring schemaläggningsfrågor gentemot verksamheterna.
KvalifikationerVi söker dig som är erfaren löneadministratör, helst med erfarenhet från Personec P. Du har utbildning i löneadministration och erfarenhet av löneadministration i kommunal verksamhet. Du är även van att arbeta med TimeCare planering. Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du har ett konsultativt förhållningssätt och tycker om att samarbeta med andra.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-29
Ange följande referens när du ansöker: A589453
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars-Gunnar Olsson, Enhetschef
Helena Hellman, HR-Konsult 031- 315 20 07
Facklig kontaktÅsa Kramér, SACO 031-315 14 36
Josefin Cederberg, Vision 031-315 17 29
FöretagMölndals Stad, HR-avdelningen
AdressMölndals Stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 2922193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.