Löne- och personaladministratör till Tyresö

Andara Group AB / Administratörsjobb / Tyresö
2021-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löne- och personaladministratör till Tyresö" (publicerad 2021-06-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Tyresö, Värmdö, Huddinge, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Till vår kund i Tyresö söker vi en erfaren och engagerad löne- och personaladministratör som självständigt kan hantera hela företagets löner "från ax till limpa".

Vår kund startade sin verksamhet i början av 1900-talet och utvecklats till ett ledande företag i sin bransch och ett företag i världsklass. Målsättningen är en trygg och nöjd kund och både kundnöjdheten och medarbetarnöjdheten är hög. Huvudkontoret ligger i trevliga lokaler i Tyresö.

Publiceringsdatum
2021-06-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som löne- och personaladministratör kommer du att arbeta i en bred och varierad roll med ansvar för både lön och personaladministration. Du ansvarar för att sköta hela löneprocessen för omkring 200 löner, i tre olika bolag. Lönebearbetning och beräkning sker i Hogia Lön Plus och hantering av reseräkningar sker i Hogia PBM. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer. Du kommer vidare att arbeta med tidsredovisning i systemet Tidomat.

Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;

• Förvaltning och utveckling av Hogia Lön Plus, Hogia PBM, Hogia Personal
• Hantering av semesterberäkningar
• Hantering av pensions- och övriga försäkringar
• Utföra årsskiftesrutiner
• Kontakt med ledare och medarbetare inom företaget rörande lönefrågor
• Framtagande av statistikrapporter
• Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
• Introduktion av nyanställda
• Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Migrationsverket, Kronofogden, SCB och andra myndigheter

I organisationen kommer du att vara ensam om löneansvaret vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla fråga som rör lön och ersättning och måste tycka om att arbeta självständigt. Du rapporterar direkt till företagets HR-chef.

Kvalifikationer
Du har ca 5 års erfarenhet av att självständigt arbete i hela löneprocessen från ax till limpa och du har ca 3 års erfarenhet av arbete med HR-administration. Det är ett krav att du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Hogia Lön Plus och det är även meriterande att ha arbetet i tidredovisningssystemet Tidomat.

Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, utlägg, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Vana att arbeta med statistikuppgifter till SCB och Svenskt Näringsliv, sjukanmäla till FK, hantera AFA-försäkringsärende, pensionsadministration, rapportering till Collectum för tjänstemän, erfarenhet från semester- och årsskifte är också ett krav.

Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löne- och personalområdet. Du är handlingskraftig och prestigelös. Vidare söker vi dig som är social, och positiv. Du är nyfiken, gillar förändring och tycker om att arbeta med kontinuerliga förbättringar inom både löne- och personalområdet.

Mer om tjänsten

• Direktrekrytering
• Tillsättning: mitten på augusti
• Omfattning: heltid
• Placering: Tyresö

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Andara Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003)

Arbetsplats
Andara Professionals

Jobbnummer
5812151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: