Löne- och HR administratör till Vattenfall
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Har du minst tre års erfarenhet av självständigt lönearbete, använder Officepaketet obehindrat och har mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift? Har du dessutom erfarenhet av SAP? Då har vi på Adecco det perfekta uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2019-01-11Om tjänstenSom Löne- och HR administratör ansvarar du för hela löneprocessen "från ax till limpa" samt att administrera nyanställningar, avslut och övriga anställningsvillkor. Du kommer även att stämma av konton och ta hand om HR statistik samt diverse rapporteringar. Vidare kommer du att var support för chefer och medarbetare gällande generella frågor kring anställningsvillkor.
I din roll som Löne- och HR administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för hela löneprocessen
• Administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor
• Upprätta anställningsavtal
• Avstämningar av konton
• HR statistik och diverse rapportering.
Om dig
Du som har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete och samt erfarenhet av SAP och HR administration kommer snabbt in i rollen. Vidare behärskar du svenska och engelska mycket bra i tal och skrift då det är dessa språk som används i ditt dagliga arbete. Som person är du serviceinriktad, positiv och engagerad. Tycker du om att arbeta strukturerat och noggrant, är flexibel, framåt och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt är detta rätt plats för dig!
Viktigt för tjänsten är:
• 3 års dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete
• Erfarenhet av HR administration
• Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Löne- och HR administratör är ett konsultuppdrag med start omgående tom 31.07.2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Randa Melko via 08 - 100 500.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Löne- och HR administratör, lön, hr, administration, Vattenfall, Adecco, Solna.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-10
Ange följande referens när du ansöker: ref-28604
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJelena Dogas
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4551547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.