Lön-och HR administratör

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Båstad, Höganäs eller i hela Sverige

Hur ser din dag ut?

Som löneadministratör består dina arbetsuppgifter av att ansvara för lönearbetet för ca 300 kollektivanställda. Vår kund använder Agda PS, ett HR-system som hanterar lön, tid, resor och personal. I dina uppgifter ingår löpande lönehantering såsom registrering, avstämning, utbetalning, korrigering av tid etc. Du administrerar även frågor kring t ex friskvård, försäkringar samt säkerställer underlag enligt lagar och kollektivavtal. Vidare ska du vara ett stöd och bollblank till såväl anställda och chefer i relaterade frågor. Tjänsten innehåller dessutom andra personaladministrativa arbetsuppgifter såsom att ta fram statistik, skriva arbetsgivarintyg samt sköta kontakter med olika myndigheter.

I din andra roll som administratör för HR kommer du vara behjälplig i flertalet HR processer. Du driver arbetet med att stötta HR gruppen i uppgifter kring utbildning, rekrytering, rehabilitering och övrigt förekommande. Du bistår i att ta fram rapporter, arbeta med statistik. Support och stöd till vår drift och övrig verksamhet är också en viktig del av ditt arbete.

Vem trivs här?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt är utbildad personalvetare eller motsvarande. Du bör ha intresse för ett brett arbetsfält inom personalområdet för att trivas med tjänsten. Meriterande är kunskaper inom AGDA lön.

Eftersom koncernspråket är engelska är även goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du har god förmåga att kommunicera och förmedla information om personalfrågor i organisationen. Som person har du ett tydligt driv och kan agera självständigt. Självfallet har du ett serviceinriktat arbetssätt. Vi arbetar som ett team varför din förmåga till samarbete är av vikt. Du tar egna initiativ och säkerställer att avsluta dina arbetsuppgifter. Med de delade uppgifter som finns i tjänsten förutsätts en god förmåga att kunna såväl växla mellan arbetsuppgifter som att kunna prioritera bland dem. Arbetet ställer krav på förmåga att självständigt planera och lägga upp arbetet.

Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet med sinne för detaljer. För att trivas i vår miljö delar du vår prestigelösa inställning till de arbetsuppgifter som behövs göras.

Publiceringsdatum
2013-02-15

Arbetstider och omfattning
Start omgående fram till december 2013

Ersättning
Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Adecco vill att du ska må bra och ger dig rabatter på träningskort och för att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Bülow

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
10224 Malmö

Jobbnummer
1468494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: